صدور ۷۰۰ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : ۷۰۰ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور طی ۲ هزار و ۱۰۰ بازرسی فنی انجام شده از آسانسور‌های جدید امسال صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- محمودرضا نیاز گفت : در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان در حال حاضر طرح استانداردسازی آسانسور‌های منصوبه گذشته در مراکز پر تردد عمومی از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پاساژ‌ها و ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی، در اولویت‌های کاری این اداره کل قرار دارد.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه به صورت مستمر موضوع استانداردسازی این آسانسور‌ها پیگیری و رصد می‌شود ضمن اینکه طی یکسال گذشته آسانسور‌های ۱۱ ساختمان عمومی (پزشکی و مرکز خرید) با هماهنگی دادستانی پلمب شد.

ساختمان‌های دارای آسانسور فقط در صورت اخذ گواهی‌نامه ایمنی آسانسور، پایان کار از شهرداری‌ها دریافت می‌کنند، از شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوه سازان درخواست کرد به منظور رعایت الزامات فنی و تامین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز اشکال در فرایند صدور پایان کار ساختمان، فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صمت استان انعقاد قرارداد کنند.

در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسور‌های نصب شده توسط شرکت‌های مورد تایید، مراتب را از طریق تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ اداره کل استاندارد استان در ساعات اداری و یا سامانه ۱۵۱۷ تماس حاصل نمایند.

الزامات استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ و دستورالعمل‌های مربوطه مبنی بر اعتبار یکساله گواهی ایمنی صادره توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده، مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور موظفند در راستای حصول اطمینان از ایمنی آسانسور و سرویس و نگهداری مستمر آن، با شرکت‌های نصاب عقد قرارداد کنند، در غیر این صورت مسوولیت مستقیم سوانح احتمالی بر عهده آنان خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار