تقاضا در بازار برای خرید طلا کم است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه گفت : با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا در بازار، بعید است در ماه پایانی سال افزایش قیمت طلا را شاهد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- محمدسعید جعفری گفت : در گذشته شاهد افزایش تقاضا برای خرید طلا در ماه پایانی سال بودیم، این افزایش تقاضا باعث می‌شد قیمت مقداری بالا برود.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه در سال‌های اخیر و خصوصا امسال قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده و عیدی و حقوقی که دریافت می‌کنند معمول خرج مواد غذایی و مایحتاج اصلی می‌شود، از این رو کمتر کسی سراغ خرید طلا می‌آید.

عامل دیگری که در گذشته در ماه پایانی سال زمینه‌ساز افزایش قیمت طلا بود بالا رفتن نرخ ارز به دلیل تقاضا‌های پایان سال خصوصا برای سفر‌های خارجی بود امسال شرایط بیماری کرونا بگونه‌ای است که درخواست برای سفر خارجی و به تبع آن ارز مورد نیاز سفر زیاد نیست و بعید است با افزایش قیمت ارز هم مواجه شویم.

از سوی دیگر پالس‌های مثبتی که از مذاکرات برجام به گوش می‌رسد، حتی بر کاهش نرخ ارز اثر گذاشته و به تبع آن قیمت طلا را کاهش داده است.

با این روند بعید است در ماه پایانی سال افزایش قیمت در بازار طلا را شاهد باشیم. حتی طی چند وقت اخیر که قیمت طلای جهانی به دلیل مسائل و تنش‌های منطقه ۸۰ دلار برای هر انس افزایش داشت، باز هم قیمت طلا در ایران بالا نرفت.

احتمال کاهش قیمت طلا در صورت توافقات بین‌المللی رخ خواهد داد البته اگر کاهشی هم رخ دهد، چندان چشمگیر نخواهد بود.

قیمت پایه کنونی هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار