موارد استثنایی وادارکردن مستاجر به تخلیه خانه

رئیس شورا‌های حل اختلاف گیلان از تغییرات مواد مصوبه ستاد ملی کرونا برای مداراکردن موجر با مستاجر در شرایط کرونایی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیداحمد میرمحمدی، رئیس شورا‌های حل اختلاف گیلان گفت: بر اساس تصویب ستاد ملی و استانی کرونا، در شرایط کرونایی، مالک حق بیرون کردن مستاجر از خانه اش را با احتساب افزایش سالانه ۲۰ درصدی اجاره بها در کلان شهر‌ها و ۱۵ درصدی در دیگر مناطق شهری ندارد، اما موارد استثنایی در اجرای مفاد این مصوبه در نظر گرفته شد.

او قصد مالک برای تخریب و ساخت بنای جدید و یا گرفتن پروانه ساخت را یکی از این موارد عنوان کرد و افزود: همچنین اگر مالک خانه اجاره‌ای، ملکش را بفروشد، مستاجر، تا ۲ ماه پس از تاریخ انتقال سند فرصت دارد، خانه را تخلیه کند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف گیلان گفت: چنانچه مستاجر تا یک ماه پس از افزایش قانونی سالانه اجاره بها، ما به التفاوت را به مالک پرداخت نکند و یا با افزایش سالانه آن موافقت نکند، باید خانه را تخلیه کند.

سیداحمد میرمحمدی با اشاره به مواردی که خانه استیجاری تنها ملک موجر باشد، افزود: اگر مالک به خانه خود نیاز داشته باشد می‌تواند با حکم قضایی، مستاجر را به تخلیه خانه وادار کند.

او از رفتار خلاف عرف مستاجر به عنوان یکی دیگر از استثنائات مصوبه ستاد ملی کرونا نام برد و تصریح کرد: مالک مستاجری را که هزینه‌های دوره قبلی نظیر اجاره بها و شارژ آپارتمان را پرداخت نکرده و یا از واحد مسکونی در غیر از مورد ذکر شده در قرداد استفاده کند، می‌تواند وی را به تخلیه خانه وادار کند.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.