خبر خوش برای مددجویان بهزیستی فاقد مسکن

مددجویان واجد شرایط بهزیستی تسهیلات ودیعه مسکن و کمک بلاعوض برای اجاره مسکن دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویی منوط به مالکیت زمین و یا اخذ پروانه ساخت است که بسیاری از مددجویان از این امکان محروم هستند، گفت: بودجه سازمان بهزیستی تنها برای ساخت مسکن جامعه هدف بوده و تاکنون بودجه‌ای برای ودیعه مسکن و یا اجاره مسکن از محل اعتبارات دولتی در اختیار سازمان بهزیستی قرار نگرفته است.

او با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کنونی و تاثیر مخرب شیوع کرونا بر پیکره اقتصاد اقشار ضعیف جامعه، افزود: بنا بر اظهارات دکتر وحید قبادی دانا معاون محترم وزیر و رییس سازمان بهزیستی مقرر شده تا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض رهن و اجاره مسکن و همچنین تسهیلات قرض الحسنه مسکن به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای اقشار آسیب پذیر کشور اختصاص دهد.

دکتر گوهردهی گفت: گروه‌های هدفی که برای کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه دارای اولویت خواهند بود، زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار که بعد خانوار آن‌ها حداقل ۳ نفر باشد، معلولین سرپرست خانوار با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد خانوار حداقل ۳ نفر، خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول که سرپرست خانوار دارای معلولیت باشد و اولویت دیگر فرزندان سازمان بهزیستی که دارای زندگی مستقل شدند و از مراکز شبانه‌روزی ترخیص شده و حداکثر ۱۰ سال از زمان شروع زندگی مستقل آن‌ها گذشته باشد، هستند.

او با بیان اینکه کسانی از جامعه هدف مشمول دریافت کمک هزینه مسکن خواهند بود که فاقد مسکن بوده و مستاجر باشند، افزود: این افراد باید تحت پوشش حمایت‌های مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی باشند و همچنین سابقه‌ای از استفاده از تسهیلات و امکانات دولتی تأمین مسکن را نداشته و دارای قرارداد اجاره به نام فرد تحت پوشش نباشد.

مدیر کل بهزیستی مازندران سقف تسهیلات در شهرستان‌ها را مبلغ ۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ در مرکز استان هم بین ۲۰ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان متغیر خواهد بود.

او زمان بازپرداخت این تسهیلات را با موافقت و همکاری صندوق امداد ولایت کمیته امداد حضرت امام بین ۵ تا ۷ سال دانست و افزود: کسانی که مشمول دریافت این تسهیلات هستند می‌توانند به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها در سراسر استان مراجعه و با توجه به سقف اعتبار در نظر گرفته شده در سامانه مورد نظر برای شهرستان و استان ثبت کنند.

مدیر کل بهزیستی مازندران، گفت پس از ثبت در این سامانه کسانی که شرایط احراز آن‌ها توسط اداره بهزیستی شهرستان و اداره بهزیستی استان و ستاد کشور مورد تایید قرار بگیرد جهت دریافت تسهیلات به صندوق امداد ولایت معرفی و کسانی که مشمول کمک بلاعوض اجاره مسکن می‌شوند به صورت الکترونیکی مبلغ مورد نظر بر کارت بانک ملی آن‌ها شارژ خواهد شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار