وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

از جنجال‌ها در برگزاری آزمون دکتری تا شیوه آموزش دانشجویان غیر ایرانی در ایام کرونا

وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری مانند اما و اگر‌های اجرای شیوه‌نامه بهداشتی در آزمون دکتری و شیوه آموزش دانشجویان غیر ایرانی در ایام کرونا گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همچون «علت تاخیر در شروع کنکور دکتری در بیمارستان طالقانی»، «مدافع استقلال از کنکور دکتری محروم شد»، «قسطی شدن پرداخت شهریه دانشجویان در ترم آینده»، «قسطی شدن پرداخت شهریه دانشجویان در ترم آینده»، «۹۵ درصد داوطلبان، خواهان برگزاری کنکور هستند» و «وظیفه دانشگاه حل مشکل روز صنعت نیست» همراه بود که در ادامه می‌خوانید.

علت تاخیر در شروع کنکور دکتری در بیمارستان طالقانی

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده با مضمون تاخیر در شروع برگزاری کنکور دکتری در بیمارستان طالقانی بیان کرد: تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای در آغاز آزمون دکتری داوطلبان کرونایی به وجود آمد که برای جبران این تاخیر زمان کافی به این داوطلبان اختصاص داده شده است تا این داوطلبان در بیمارستان آزمون خود را بدون نگرانی به پایان برسانند.

خود اظهاری داوطلبان کرونایی کنکور کارشناسی ارشد آغاز شد

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز خود اظهاری داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد خبر داد و بیان کرد: سازمان سنجش به منظور فراهم کردن تسهیلات برای آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ که دچار بیماری کرونا شده‌اند شامل بیمارانی که در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه هستند با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته است.

مدافع استقلال از کنکور دکتری محروم شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به فیلمی که داوطلب کنکور دکتری از جلسه آزمون منتشر کرد، واکنش نشان داد.

زمان انتشار کلید سوالات کنکور دکتری اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور زمان انتشار کلید سوالات کنکور دکتری ناپیوسته وزارت علوم را اعلام کرد.

اجبار اساتید برای چاپ مقاله‌های غیر کاربردی به منظور ارتقاء

مشاور معاون پژوهش وزارت علوم گفت:درباره شاخص‌های ارتقاء رتبه اساتید در دانشگاه‌ها گفت: شاخص‌های ارتقاء اساتید دو اشکال دارد؛ نخست اینکه برخی از شاخص‌ها به خوبی دیده نشده و یا کم رنگ است؛ مثلا تاسیس شرکت‌های دانش بنیان توسط اساتید که شفاف نیست. در آئین نامه برخی مباحث، مبهم رها شده و بر عهده دانشگاه و هیئت امناء گذاشته شده است؛ ما بر این اعتقادیم که آئین نامه ابهامات را برطرف کرده و ارتقاء اساتید شفاف باشد.

او ادامه داد: اساتید نباید برای استاد تمامی مجبور به نوشتن تعداد مشخصی مقاله شوند که عمدتا غیر کاربردی است.

ماجرای برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی در دانشگاه آزاد چیست؟

رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، درباره اعتراضات دانشجویان این واحد دانشگاه آزاد به برگزاری کلاس عملی به صورت مجازی گفت: برگزاری کلاس عملی به این صورت که فیلم برای دانشجویان ارسال شود، صحت ندارد.

او در ادامه بیان کرد: دانشجویان در کلاس عملی دو بخش تئوری و عملی دارند به این صورت که دانشجویان زمانی که در آزمایشگاه حاضر می‌شدند، استاد طی یک تا دو ساعت بخش تئوری مربوط به این دوره را توضیح می‌داده است. هم اکنون با توجه به شیوع کرونا و وضعیت فعلی این بخش تئوری، را به صورت فیلم آموزشی تبدیل کرده ایم تا دانشجویان این فیلم را دانلود و مطالعه کنند.

قسطی شدن پرداخت شهریه دانشجویان در ترم آینده

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی درباره برنامه ریزی این دانشگاه برای شروع ترم تحصیلی جدید اظهار کرد: برنامه ریزی دانشگاه علامه طباطبایی در ترم تحصیلی جدید بستگی به وضعیت کشور از نظر شیوع  ویروس کرونا دارد. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشجویان شبانه برای ترم آینده در صورت مواجه شدن با مشکل می‌توانند به صورت اقساطی به پرداخت شهریه خود اقدام کنند.

اما و اگر‌های اجرای شیوه‌نامه بهداشتی در آزمون دکتری ۹۹/ جزئیات تخلف فوتبالیست معروف در جلسه کنکور

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، به بیان توضیحاتی درباره میزان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی، بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور، میزان تقلب در جلسه آزمون، به همراه داشتن گوشی در حوزه های امتحانی و امنیت آزمون دکتری ناپیوسته (PHD) سال ۱۳۹۹ پرداخت.

از ۹ اسفند تا ۹ مرداد؛ ایستگاه پایانی ماراتن اولین کنکورونا در کروناتایم

کنکور دکتری امسال با تمام معضلات، چالش‌ها و جنجال‌هایش فردا به عنوان اولین کنکورونا در کشور علیرغم تمام نگرانی‌ها برگزار می‌شود.

شیوه آموزش دانشجویان غیر ایرانی در ایام کرونا اعلام شد

عبدالحمید علیزاده در شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها که با حضور وزیر علوم و به شیوه مجازی برگزار شد، گفت: دانشجویان بین المللی که با زبان فارسی آشنا هستند با رعایت ضوابط پذیرش شوند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری آموزش ببینند.

او افزود: دانشجویان بین المللی نیازمند آموزش زبان فارسی به صورت مجازی توسط مراکز آموزش زبان فارسی دانشگاه‌ها آموزش می‌بینند. همچنین دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل که در اسفندماه ایران را ترک کردند اگر به تشخیص دانشگاه نیازی به دروس عملی ندارند به صورت مجازی آموزش می‌بینند.

مجازی برگزار شدن مصاحبه دکتری تصویب شد

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: برگزاری مجازی «مصاحبه دکتری» دانشگاه آزاد در جلسه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب شد.

۹۵ درصد داوطلبان، خواهان برگزاری کنکور هستند

رضا محمدی، معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان کنکور یک سال برنامه ریزی کردند و نظرات مخالفان برگزاری کنکور خیلی کم است. بالای ۹۵ درصد داوطلبان خواهان برگزاری کنکور در زمان مقرر هستند. طرح مسائلی از جمله تعویق کنکور موجب استرس داوطلبان می‌شود و همین مسئله سیستم ایمنی داوطلبان را دچار مشکل می‌کند.

نام‌نویسی ۶۰ هزار نفر در چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی

محمدحسین قمری، دبیر چهارمین آزمون استخدامی بخش خصوصی، با بیان اینکه تاکنون در این آزمون حدود ۶۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی انجام داده اند، اضافه کرد: از کارجویان و علاقه‌مندان به فرصت های شغلی درخواست می‌شود ثبت نام خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

تصمیم‌گیری در مورد کنکور در صلاحیت ستاد ملی مقابله با کروناست

عاملی تصمیم‌گیری در مورد زمان برگزاری کنکور، با توجه به شرایط کرونا را تنها در صلاحیت ستاد ملی مقابله با کرونا دانست.

نتایج اولیه کنکور دکتری دهه اول شهریور اعلام می‌شود

خدایی با اشاره به برگزاری آزمون دکتری از امروز گفت: نتایج اولیه رقابت داوطلبان دوره دکتری دهه اول شهریور اعلام خواهد شد.

۵۴ داوطلب دکتری در بیمارستان آزمون دادند

سخنگوی سازمان سنجش گفت: با توجه به خود اظهاری داوطلبان ۲۱ داوطلب در تهران و ۳۳ داوطلب هم در سایر استان‌ها به دلیل کرونا در بیمارستان آزمون دادند.

پذیرش اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ استخدام دائم نیست

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس درباره انتقادات مطرح شده در به کارگیری اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ها، گفت: قانون به کارگیری اساتید بازنشسته موجود است و بازنشسته‌ها با ظرفیتی حدود حداکثر ۱۰ واحد آموزشی- پژوهشی می‌توانند به صورت منفرد و با تعریف و اعلام نیاز دانشکده برای مواردی که به حسب برجستگی استاد بازنشسته و یا به حسب کمبود نیروی متخصص دانشکده به آن‌ها احتیاج دارد برای مدت محدودی از این پیشکسوتان استفاده کنند.

شیوه ثبت نام دانشجویان در نیم سال تحصیلی آینده

رئیس سازمان امور دانشجویان درخصوص تصمیمات اتخاذ شده برای شیوه ثبت نام دانشجویان در نیم سال تحصیلی آینده توضیحاتی را ارائه کرد.

لزوم تجدیدنظر در ایجاد پردیس دانشگاه‌های مادر

رئیس مرکز نوآوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: با وجود تعداد بالای دانشگاه در کشور، در تاسیس پردیس برای دانشگاه‌های مادر باید تجدیدنظر جدی شود.

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها آغاز شد

ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مقاطع کاردانی و کارشناسی از امروز آغاز شد.

چاپ مقاله ISI معیار‌ ارزیابی دانشگاه‌ها نیست

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: نباید تمام معیار‌های ارزیابی دانشگاه‌ها منحصر به چاپ مقاله ISI باشد.

دروس عملی در سال تحصیلی جدید حضوری ارائه می‌شود

صدیقی گفت: در سال تحصیلی جدید دروس عملی به صورت حضوری ارائه می‌شود و این امکان وجود دارد تا دانشجویان به صورت میهمان در دانشگاه‌های محل سکونت خود حاضر شوند.

موسسات آموزش عالی، نیازمند آمایش و ساماندهی

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به آمایش موسسات آموزش عالی نیاز داریم و وزارت علوم باید اقداماتی را برای ساماندهی این مراکز انجام دهد.

راهکار سازمان سنجش برای رفع مشکل ویرایش حوزه‌های امتحانی کنکور دکتری

با آغاز فرآیند توزیع کارت کنکور دکتری برخی از داوطلبان خبر از اعمال نشدن تغییر حوزه داده‌اند که سازمان سنجش راهکاری را برای حل این مشکل ارائه کرد.

سربازی داوطلبان کنکور ارشد و دکتری؛ مشکلی که با کرونا سر باز کرد

با تعویق چند باره کنکورهای سراسری و علی‌رغم تمهیدات در نظر گرفته شده برای حل شدن مشکل سربازی داوطلبان کنکور ارشد و دکتری این مشکلات همچنان پا برجا است.

وظیفه دانشگاه حل مشکل روز صنعت نیست

رئیس جهاددانشگاهی گفت: وظیفه دانشگاه حل مشکل روز صنعت نیست، زیرا این حوزه نیازمند یک فناوری آماده است که ما این ابزار را در اختیار نداریم.

اما و اگر‌های اجرای شیوه‌نامه بهداشتی در آزمون دکتری ۹۹/ جزئیات تخلف فوتبالیست معروف در جلسه کنکور

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، به بیان توضیحاتی درباره میزان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی، بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور، میزان تقلب در جلسه آزمون، به همراه داشتن گوشی در حوزه های امتحانی و امنیت آزمون دکتری ناپیوسته (PHD) سال ۱۳۹۹ پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار