ماجرای برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی در دانشگاه آزاد چیست؟

سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی در این واحد دانشگاه توضیح داد.

رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره اعتراضات دانشجویان این واحد دانشگاه آزاد به برگزاری کلاس عملی به صورت مجازی گفت: برگزاری کلاس عملی به این صورت که فیلم برای دانشجویان ارسال شود، صحت ندارد.

او در ادامه بیان کرد: دانشجویان در کلاس عملی دو بخش تئوری و عملی دارند به این صورت که دانشجویان زمانی که در آزمایشگاه حاضر می‌شدند، استاد طی یک تا دو ساعت بخش تئوری مربوط به این دوره را توضیح می‌داده است. هم اکنون با توجه به شیوع کرونا و وضعیت فعلی این بخش تئوری، را به صورت فیلم آموزشی تبدیل کرده ایم تا دانشجویان این فیلم را دانلود و مطالعه کنند.

سرپرست واحد علوم تحقیقات در ادامه اضافه کرد: دانشجویان قبل از اینکه به آزمایشگاه برای گذراندن دروس عملی مراجعه کنند این فیلم‌ها را مشاهده می‌کنند.

مسعودی در ادامه درباره نحوه کار آزمایشگاه‌ها گفت: هم اکنون آزمایشگاه‌ها برای گذراندن کلاس‌های عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  همچنین حضور حداقلی دانشجویان در حال کار هستند.

برخی از دانشگاه‌های اقدام به برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی کرده اند

سرپرست واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در ادامه با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌های کشور به برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی اقدام کرده اند، افزود: هم اکنون در واحد علوم تحقیقات فقط بخش تئوری دروس آزمایشگاهی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مسعودی در ادامه درباره نحوه اطمینان از سلامت دانشجویان دارای واحد عملی برای حضور در آزمایشگاه نیز گفت: دانشجویان بر اساس اعلام وزارت بهداشت برای حضور در آزمایشگاه باید تست یا گواهی سلامت را به همراه داشته باشند.


بیشتر بخوانید


گفتنی است، تعدادی از دانشجویان واحد علوم تحقیقات طی چند روز گذشته با باشگاه خبرنگاران تماس گرفته و خبر از برگزاری کلاس های علمی به صورت مجازی داده اند. این دانشجویان اظهار کرده اند که دانشگاه فیلم هایی برای آنها ارسال کرده و اعلام کرده که کلاس های عملی به همین صورت برگزار می شود. در حالی که پیش تر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد به خبرنگار دانشگاهی گفته بود که کلاس های عملی به صورت حضوری از ابتدای مرداد برگزار می شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریبرزی
۱۸:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
فقط دریافت شهریه مهم است و بس
آخرین اخبار