رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزشوپرورش باید به دانشآموز یاد بدهد که او جزئی از فرآیند پیشرفت کشور است و یک بُعد این مسئله به کتابهای درسی ارتباط دارد. اصلاح کتابهای درسی بر مبنای «چارچوبِ شایستگیهای پایه و عمومی» آغاز شده است.
وی ادامه داد: اگر نسلی متفکر تربیت کنیم، حتماً در آینده الگوی جهان خواهیم شد.
او افزود: نقشه راه اجرای سند تحول در شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، این نقشه راه مبتنی بر همه تجربههای پیشین است. برای تهیه آن سندی نبوده که موجود باشد و از آن بهره نبرده باشیم. از همه وزرای پس از تدوین سند تحول بنیادین هم مستقیم و غیر مستقیم در نشستها مشورت گرفتهام و همه آنها دغدغهمند تحول بودند.
وی خاطرنشان کرد: نخستینبار بعد از حدود ۱۵ سال، برای جذب مربیان پرورشی، تربیت بدنی، مراقب سلامت و مشاور، آزمون استخدامی برگزار کردیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مافیای کنکور از اجرای مصوبه امتحانات نهایی آسیب دید و خیلی تلاش کرد که نگذارد این اتفاق بیفتد. کمااینکه در گذشته دوبار تلاش کرد و موفق هم شده بود. ما در دو دوره سابق مجلس، شاهد تصویب قانون حذف تدریجی کنکور بودیم که به دو دولت قبل ابلاغ هم شد؛ اما در مقام عمل نتوانستند اجرایی کنند.
صحرایی ادامه داد: اگر میخواهیم به قلّه برسیم باید دانشآموزان فکور تربیت کنیم، نباید دانشآموز، صرفاً در تست زدن در آزمونها ماهر شود، باید عمیق یاد گرفته باشد و پایه این بینش در آموزش و پرورش است. اگر دانشمندان بزرگ در آموزش عالی میخواهیم، باید دانشآموزان را کنجکاو و مسئلهمحور تربیت کرده باشیم.
او گفت: مسائل آموزش و پرورش با توجه به جایگاه والای آن، جزو مسائل کلان و ملّی است و درنهایت با ائتلاف ملی هم حل میشود. این ائتلاف فقط دولتی نیست؛ ائتلاف همه ارکان نظام با مردم است.
کنکوربه حالت اول برگردانید
الان باید پول کتاب تشریحی هم بدیم
سوالات نهایی هم که لو میرن و تقلب بیداد می کنه
هرچی میگیم کنکور به همون سبک میخواهیم باز حرف خودتون میزنید
الان علاوه بر مافیای کنکور،مافیای معدل هم هست
وبه جای یکسال استرس شده سه سال
تشکر
امتحان نهایی سالی ۳ درس اونم تخصصی معقول هست.
و حرف آخر، همه رشته ها و بازار کار رو جذاب کنید ن تنها تجربی. در حالی که الان در حال انقراض رشته های نظری هستیم
آزمون های نهایی رو سخت گرفتین و کنکور ناعادلانه ،
یک دانش آموز باید حتما استرس و بی خوابی و مشکل روانی تا یه پرستاری با حقوق ۱۵ ملیون تومان قبول شه ، ولی حتی یه تعداد هم با نمرات بالا هم نمیشن ، مصحح های برگه امتحان نهایی حوصله خوندن دست خط دانش آموزان رو ندارن آلیک نمره سوال ۰ لحاظ می کنند ، دانش آموز قبل آزمون نهایی رتبه علمیش توی استان بالا بوده ، آزمون های سخت تیزهوشان نمره مطلوب آورده کتاب رو انگار در مغذش فرو کرده ،ولی رسید به آزمون نهایی تجدید شد !
مافیای مسکن!
مافیای خودرو!!
مافیای نهاده های دامی !!!
مافیای دخانیات !!!
مافیای کنکور !!
مافیای ......
مافیا! مافیا ! مافیا !
نکند خدای ناکرده مجلس و دولت هم مافیا دارد ؟؟!!!
دوم اینکه شما که می فرمایید با سوالات تشریحی می خواهیم دانش آموز مفاهیم را یاد گرفته باشد نه ارائه دهنده یک سری محفوظات باشد، پس چرا برای تصحیح امتحان نهایی حتی اگر دانش آموز یه (و) از کتاب جا انداخته باشد نمره کم میشود . جالب اینکه اگر دانش آموز یک مطلب یکسان را در دو کتاب یاد گرفته باشد و مطلب یک کتاب را برای سوال امتحان دیگر بنویسد اصلا نمره نمیگیرد . مثلا راههای جلوگیری از اسراف آب را که هم در کتاب محیط زیست هست هم در جغرافیا ، اگر در امتحان جغرافیا سؤال بیاید و دانش آموز بر اساس آنچه که در کتاب محیط زیست خوانده پاسخ بدهد یا نمره نمیگیرد یا نمره کامل نمیگیرد.