فعالیت ۲۵۰ مدرسه عام‌المنفعه در مجموعه مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه غیردولتی در کشور فعالیت می‌کنند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی؛ گزارشی آماری از وضعیت این مدارس ارائه داد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه غیردولتی در کشور فعالیت می کنند.

محمودزاده با بیان اینکه ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند، گفت: ۷ مرکز آزمون هم تحت مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ۲۹۰ هزار همکار فرهنگی در این مدارس شاغل هستند که ۲۱۰ هزار نفر از آن‌ها نیروی آزاد هستند و ۱۲۰ هزار نفر هم در آموزشگاه‌ها فعالند و ۷ هزار نفر هم به‌عنوان مدیر مدرسه از آموزش و پرورش مامور هستند.

محمودزاده با بیان اینکه ۲۵۰ مدرسه عام‌المنفعه در مجموعه مدارس غیردولتی وجود دارد، گفت: ۱۸ ماده در قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی اصلاح شده است و بر اساس قانون جدید ساعات فعالیت معلمان مدارس ۳۰ ساعت تعیین شد و همچنین مشکل بیمه معلمان رفع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
این چیزا فقط تو جنوب شهر باید انجام بشه
آخرین اخبار