در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

موسسات آموزش عالی، نیازمند آمایش و ساماندهی

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به آمایش موسسات آموزش عالی نیاز داریم و وزارت علوم باید اقداماتی را برای ساماندهی این مراکز انجام دهد.

احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های مجلس برای ساماندهی موسسات آموزش عالی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیسیون آموزش مجلس، ورود به بحث موسسات آموزش عالی است.

نادری ادامه داد: به صورت جدی به آمایش موسسات آموزش عالی نیاز داریم و وزارت علوم در اولین گام باید اقداماتی را برای ساماندهی مراکز آموزش عالی که در سطح شهر‌ها با کثرت زیاد وجود دارند، انجام دهد.

او افزود: در درجه اول باید آمایشی در وزارت علوم صورت بگیرد و قوانین مربوط به آن توسط مجلس محکم‌تر و جدی‌تر و با رویکرد انتقادی مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر جایی ضعف قانونگذاری وجود دارد، اقدامات لازم برای رفع آن انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه جدی برای ساماندهی مراکز آموزش عالی در مجلس خواهیم داشت؛ همچنین برای سهمیه‌های کنکور برنامه تحولی به ریاست کمیسیون ارائه کردیم و یکی از برنامه‌ها، بحث مافیای آموزشی بوده است.

نادری اظهار کرد: بخشی از مافیای آموزشی در موسسات غیرانتفاعی، بخشی از آن در کنکور و بخش سوم در وزارت علوم به صورت جدی مطرح هستند.

او گفت: برای کنکور نیز همانگونه که قبلا اعلام کرده ایم برنامه جدی خواهیم داشت؛ این مسائل را در کمیسیون آموزش به بحث خواهیم گذاشت و سعی می‌کنیم که روند سابق ادامه پیدا نکند و مقداری انتقادی‌تر به این مسائل نگاه کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۲:۳۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
واقعا خدا شما رو خیر بده که به فکر کنکوری ها هستید