باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

پاس کاری مسئولان در گود سهمیه‌های کنکور

با گذشت چندین سال از اعتراض به سهمیه‌های کنکور و تقدیم لایحه ساماندهی سهمیه‌ها توسط وزارتخانه‌های علوم و بهداشت به مجلس هنوز شاهد پاس کاری مسئولان درباره سهمیه‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تیر ماه امسال کنکور سراسری در کشور ما پنجاه ساله می‌شود، پنجاه سالی که با حاشیه‌ها و گله‌های زیادی همراه بود و نشانه پیکان این اعترضات سهمیه‌های کنکور محسوب می‌‌شود. سهمیه‌هایی که به باور عموم افراد جامعه اجحاف در حق استعداد‌هاست.

در یک دهه گذشته رایزی‌های زیادی برای حذف سهمیه‌ها و حذف کنکور صورت گرفته است، اما با وجود تمام اعتراضات و درحالی که تنها چند ماه تا سال ۱۴۰۰ باقی مانده است نه سهمیه‌ای حذف شد و نه کنکوری.

تاریخچه شکل گیری سهمیه‌ها در کنکور

تاریخچه اعمال سهمیه بندی در پذیرش دانشجو برای رفع محرومیت‌ها به چندین دهه پیش بر می‌گردد. به عنوان نمونه در سال ۱۳۴۸ دانشگاه‌های شهرستان‌ها تا حدود ۵۰ درصد از دانشجویان خود را از بین داوطلبان محلی انتخاب می‌کردند. در سال ۱۳۶۱ داوطلبان به سه گروه کلی داوطلبان آزاد، داوطلبان منطقه‌ای و داوطلبان نهاد‌ها تقسیم می‌شدند.

بخش‌هایی از کشور از سال ۱۳۶۳ به پنج منطقه در قالب سهمیه مناطق تقسیم بندی شد با وقوع جنگ تحمیلی و تبعات ناشی از آن، سهمیه‌هایی مانند خانواده شهدا، رزمندگان و شاهد (فرزندان شهدا) نیز اضافه شد و این روند تا سال ۱۳۶۷ ادامه داشت. از سال ۱۳۶۸ به بعد، سهمیه مناطق به سه منطقه تقلیل یافت. بعد از این سال سهمیه‌های متعدد دیگری هم به کنکور اضافه شد که در مجموع تعداد آن‌ها به ۱۹ مورد رسید و البته برخی موارد مثل تسهیلات به فرزندان اعضای هیات علمی نیز اضافه شد.

جزئیات لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور

در ۱۶ آذر ماه ۹۸ لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به آموزش عالی توسط وزاری علوم و بهداشت تقدیم دولت شد. در این لایحه تمام سهمیه‌های موجود در کنکور ساماندهی شده اند و بخش‌هایی نیز حذف شده است. همچنین قید شده که هیچ سهمیه‌ی دیگری به کنکور اضافه نخواهد شد.

مهمترین بخش این مصوبه این است: تمام قوانین و مقررات مصوب ابلاغی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای هدایت استعدادهای درخشان در خصوص نحوه اعمال سهمیه‌ها در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (شامل بومی گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه‌های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعد آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سهمیه‌های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، بهیاری و...) لغو و این قانون جایگزین آنها می‌شود و پس از آن امکان ایجاد هیچ گونه سهمیه جدیدی به جز موارد مندرج در این قانون وجود ندارد.

سهمیه‌های مهمی، چون بومی گزینی، بومی منطقه‌ای، بومی قطب و بومی ناحیه‌ای به دلیل مشکلات متعددی که برای دانشگاه‌های کشور ایجاد کرده بود، در این لایحه حذف شده است.

امتیاز تسهیلات فرزندان هیئت علمی، سهمیه‌های قهرمانان، حافظان قرآن، بهیاری و کشاورزی نیز در این لایحه حذف شده است.

در سهمیه مناطق، سهمیه مناطق ۱، ۲ و ۳ به دلایلی از جمله توزیع آموزشی این مناطق و زیرساخت‌های آموزشی باقی مانده است، اما آن نیز به صورت ۵۰ درصد به نسبت شرکت کنندگان اعمال می‌شود.

سهمیه حوادث غیرمترقبه به دلیل زمان‌دار بودن و محدودیت مکانی بر قوت خود باقی است و در مورد المپیادی‌های جهانی سهمیه همچون گذشته است، اما در مورد المپیاد‌های دانش آموزی داخل کشور دارندگان مدال طلا، نقره یا برنز، حداکثر به میزان ۵ درصد ظرفیت و به صورت مازاد، صرفاً در رشته‌های مرتبط که تعیین می‌شود مورد استفاده است.

سهمیه ایثارگری به صورت ۵ درصد مازاد از ۳۰ درصد قبلی تغییر پیدا کرده است. حد نصاب ایثارگران در آزمون‌ها از ۷۰ درصد نمره آخرین نفر به ۸۵ درصد نمره آخرین نفر تغییر کرده است.

با اعلام این مصوبه بسیاری از داوطلبان امیدوار شدند که در یک ماراتون عادلانه شرکت کنند و مسئولان نیز اعلام کردند که اگر همت وجود داشته باشد این مصوبه در کنکور ۹۹ اجرایی و عملیاتی می‌شود. بعد از چند ماه از تقدیم این لایحه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که با هماهنگی به عمل آمده با کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مصوبه ساماندهی سهمیه‌های کنکور برای تصویب به مجلس نمی‌رود و در شورای عالی حل و فصل می‌شود.

لایحه ساماندهی سهیمه‌های کنکور به کنکور ۹۹ می‌رسد

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: حتما اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رایزنی‌های لازم و کار‌های حقوقی لازم را انجام داده اند و پس از آن این موضوع را مطرح کرده اند. از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست داریم لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور را به آزمون سراسری سال ۹۹ برسانند.

خدایی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا لایحه ساماندهی سهیمه‌ها به کنکور ۹۹ می‌رسد یا خیر، افزود: به نظر من اگر کمی همت و تلاش باشد حتما لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور به آزمون سراسری ۹۹ می‌رسد و دلیلی ندارد که به تعویق بیفتد. برای تصویب یک لایحه زمان زیادی لازم نیست و حداقل کاری که می‌شود این است که مصوبات مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ۹۹ حذف شوند.

این سخنان امیدی در دل داوطلبان ایجاد کرد که سهمیه‌ها در کنکور سراسری حذف می‌شود، ولی با وجود چندین ماه از گذشت تنظیم این لایحه خبری از تصویب آن نشد. خدایی در این زمینه گفت: چند ماه قبل سهمیه‌های کنکور ساماندهی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد. لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده است؛ بنابراین سهمیه‌ها در کنکور ۹۹ حذف نمی‌شود. از ارسال این لایحه به شورا هیچ نتیجه عملی ندیدیم، به همین دلیل سهمیه‌های کنکور در دفترچه راهنمای ثبت نام آورده شده است.

سهیمه کنکور

سهمیه ایثارگران مصوبه مجلس است

ابراهیم سوزنچی معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به سخنان خدایی واکنش نشان داد و گفت: رئیس سازمان سنجش از هر کسی بهتر می‌داند که مهمترین و بزرگترین سهمیه کنکور متعلق به ایثارگران است که مصوبه مجلس شورای اسلامی است و اصلاح یا لغو قوانین مجلس از اختیارات مجلس شورای اسلامی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی از لغو یا اصلاح قوانین مجلس پرهیز می‌کند؛ زیرا در حیطه اختیارات شورا نیست. اظهاراتی که با گفته‌های پیشین متفاوت است.

سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران و بومی گزینی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص وضعیت حذف برخی سهمیه‌های دانشگاهی اظهار کرد: این موضوعی است که مجلس در خصوص آن تصمیم گیری کرده است و خود مجلس می‌تواند دوباره راجع به آن اعمال نظر و تصمیم گیری کند.

او ادامه داد: حذف سهمیه‌های دانشگاهی می‌تواند با یک تعامل کارشناسی بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی انجام شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه، هم اکنون ۱۹ سهیمه دانشگاهی داریم، افزود: دو وزارتخانه علوم و بهداشت در لایحه‌ای پیشنهاد حذف ۱۶ مورد سهمیه را به این شورا ارائه داده اند که این نیازمند همکاری مجلس شورای اسلامی است.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور نیز در پاسخ به این سوال که کدام یک از سهمیه‌های موجود در کنکور مصوبه مجلس را دارد، گفت: فقط سهمیه ایثارگران مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد و سایر سهمیه‌های مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

سهمیه‌ها وضعیت آشفته‌ای را ایجاد کرده است

محمود نیلی محمود آبادی، رئیس دانشگاه تهران نیز درباره لایحه ساماندهی سهمیه‌ها در کنکور گفت: متاسفانه سهمیه‌ها در کنکور وضعیت آشفته‌ای را در دانشگاه‌ها ایجاد کرده است. در سال‌های مختلف سهمیه‌های جدیدی به لایحه سنجش و پذیرش کنکور اضافه شده بود که این‌ها با هم همخوانی نداشتند و باعث انباشتگی مشکلات در دانشگاه‌ها شد. این سهمیه‌ها باعث شدن افراد با استعداد برای بخش کوچکی از رشته‌های پر طرفدار رقابت کنند و بخش نسبتا بزرگی از پذیرش دانشجویان برای سهمیه‌های مختلف تقسیم شود که این باعث می‌شد اختلاف کیفیت ورودی زیادی را در رشته‌ها مخصوصا رشته‌های پر طرفدار داشته باشیم.

او در ادامه افزود: سهمیه‌های کنکور سرخوردگی وحشتناکی را برای جوانان رقم می‌زد و باعث می‌شد جامعه به سمت دو قطبی شدن پیش برود و بخش‌هایی از جامعه مقابل بخش‌هایی دیگری از جامعه قرار بگیرد.

نیلی محمود آبادی در ادامه افزود: این بحث ساماندهی سهمیه‌ها خیلی بحث مهمی است و باید تصویب شود. البته باید زودتر از این‌ها تصویب می‌شد. این لایحه دوبار به مجلس برده شده است، ولی تصویب نشده و خود مجلس پایه گذار این بدعت اشتباه بوده است.

نیلی محمود آبادی بیان کرد: این لایحه باید برای تصویب شدن حتما دو سوم آرا را بیاورد. این مصوبات سهمیه‌ها در کنکور مجلس را در مظان اتهام قرار داد، قوانینی در آن تصویب می‌شود که به نفع مردم نیست. امیدواریم این لایحه تصویب شود و هم مشکلات در دانشگاه‌ها را کم کند و هم آرامشی به جوانانی که می‌خواهند در رقابت سالم درس بخوانند دهد.

کنکور سراسری

انتقاد تند معاون آموزشی دانشگاه تهران از سهمیه‌های کنکور

سید حسین حسینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره سهمیه‌های کنکور برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها به خبرنگار دانشگاهی گفت: مدت‌های طولانی می‌شود که سهمیه کنکور مورد بحث قرار گرفته و در طی سالیان گذشته سهمیه‌های متعددی برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های عالی رتبه وضع شده است.

او افزود: قانون برنامه ششم توسعه مجلس، موضوع سهمیه کنکور را حاد‌تر کرده است، مجلس برای افرادی که به مدت ۶ الی ۷ ماه در جبهه حضور داشتند، سهمیه ایثار گری به میزان ۵ درصد وضع کرد و از آنجایی که این سهمیه‌ها در گذشته بخشی از ملاک مورد نظر برای ورود دانشجویان به دانشگاه بوده است و تنها به صورت کامل نمره قبولی فرد برای پذیرش در دانشگاه‌های برتر نبوده است.

حسینی بیان کرد: استفاده از سهمیه کنکور برای ورود به دانشگاه در وهله اول به این علت بود که یا حد نصاب وجود ندارد و یا در وهله دوم اعلام شد که اگر جای سهمیه‌های خالی، پر نشده پس افرادی که دارای سهمیه ۵ درصدی ایثارگری هستند، بتوانند از آن استفاده کرده و آن را پر کنند. به همین علت در حال حاضر رقابت‌هایی که بین دانشجویان در حوزه علوم پزشکی و دانشگاه‌های برتر کشور برای ورود به دانشگاه وجود دارد، تقریبا بالای ۲۵ درصد ظرفیت آن‌ها توسط افرادی که با سهمیه وارد می‌شوند، پر خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران ادامه داد: استفاده دانشجویان از سهمیه‌های کنکور برای ورود به دانشگاه باعث تحت تاثیر قرار دادن کیفیت آموزشی دانشگاه شده است. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هم همین سهمیه اعمال می‌شود و به همین علت این موضوع پدیده‌ای مورد انتقاد است. همچنین از منظر اجتماعی هم در طی سال‌های اخیر شاهد اعتراضات گسترده اجتماعی درباره این موضوع بوده ایم، چرا که خانواده‌ها اهمیت ویژه‌ای برای ورود فرزندان خود به دانشگاه‌ها می‌دهند و به این ترتیب با وجود سهمیه‌ها رقابت‌ها برای ورود به دانشگاه‌های برتر و سطح یک کشور از قبیل دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار سخت‌تر می‌شود.

حسینی در پایان گفت: باید، مجلس قانون توسه ششم که همان سهمیه کنکور است را اصلاح کند که این موضوع به رای دو سوم نمایندگان نیاز دارد و ظاهرا چنین اتفاقی در مجلس قبلی نیفتاده و در سال گذشته هم به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده شده است. این موضوع علی رغم اینکه حاشیه‌های گسترده در خصوص نارضایتی‌های اجتماعی افراد را به همراه داشته است، متاسفانه تاکنون از طریق مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف نشده است.

پاس کاری سهمیه‌ها به نتیجه نمی‌رسد

تمامی این سخنان را که کنار هم بگذاریم به تناقضات بزرگی می‌رسیم. از یک سو این لایحه توسط دو وزارتخانه در آذر ماه ۹۸ به دولت تقدیم شد و در ابتدا گفته شد سهمیه‌ها به کنکور ۹۹ می‌رسد و بعد از گذشت مدتی اعلام شد که این سهمیه‌ها به مجلس نمی‌رود و بعد از چندین ماه اعلام شد که این سهمیه‌ها مصوب مجلس است و باید در مجلس برای آن‌ها تصمیم گیری شود.

در آخر هم زمان برگزاری کنکور سراسری فرا رسید و سهمیه‌ها همانند سال‌های قبل در این کنکور هم اعمال خواهند شد. مکعب‌های کوچکی از سخنان مسئولان درباره ساماندهی سهمیه‌ها را که کنار هم بگذارید متوجه نبود عزمی جدی برای حذف سهمیه‌ها می‌شوید. نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که در ابتدای هر صحبتی از سهمیه‌ها به سهمیه ایثارگران و خانواده شهدا اشاره و انتقاد می‌شود در حالی که سالانه تعداد افرادی که به این وسیله وارد دانشگاه‌ها می‌شوند بسیار کم هستند و تعداد زیادی از افرادی که با سهمیه وارد دانشگاه می‌شوند به وسیله سایر روش‌ها وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
هر تغییری در کنکور ۹۹ برخلاف قانون
هر کسی برحسب منطقه و سهمیه ای که داشته برنامه ریزی کرده
آقای ابراهیم خدایی خودشون نیز گفتن .اگر قبل ثبت نام تصویب شده برای ۹۹ اجرا میشه وگرنه برای سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
Alen
۰۳:۱۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا باید اصن سهمیه باشهه. حق ماا خورده میشه. واقعن براتون متاسفم . اونایی ک سهمیه دارن یک مشت ضعیف و تنبلن . اونوقت اینا حق دارن کنکور رتبه خوب بدست بیارن؟؟؟/:
اینا اگ درصد درساشون مث یک دانش اموز بدون سهمیه باشه
این بندو بساطو جمع کنیین لطفن .. تا حق کسی ضایع نشه
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
همین الان اگر بخوان یه سهمیه دیگه با کنکور اضافه کنن براشون کاری نداره ولی دریغ از وقتی که دلشون نخواد یه کاری بکنن چنان در گیرودار اداری به هم پاس میدن که حتی خودشونم باور کنن واقعا سخته و امکانش برای اجرای کنکور ۹۹ نیست خدا از هرکس که مانع میشه نگذره که دارن سرنوشت خیلی از جوانان نخبه رو که چند سال به خاطر کنکور تو اتاق حبس میشن و فشار روحی و روانی هزیته های زیادی رو هم به جوانها وهم به خانواده ها تحمیل میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
ما با حذف هر سهمیه ای مخالفیم. اگر میخوان کنکور رو حذف کنن و نخبه هارو ببرن رشته ی پزشکی ما حرفی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
البته ک بایددد سهمیه ها حذف بشن با توجه ب شرایط موجود و تعطیلی مدارس و مدرسه نرفتن دانش آموزان و بهره مند نشدن از امکانات آموزشی هیچ فرقی ب حال دانش آموزان منطقه ۲ یا ۳ نمیکند .قابل توجه کسایی ک میگن ما منطقه ۳ هستیم و امکانات آموزشی نداریم.این وضع تعطیلی مدارس هم تا سال بعد ممکنه باشع.
Iran (Islamic Republic of)
یه کنکوری
۱۴:۱۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اگر سهمیه ها حذف بشن و همه یه سطح کنکور بدن خیلی ها حتی نمیتونن پاشونو لب در دانگاه بزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۲ تير ۱۳۹۹
لب چی نوشتی
خودت هم یکی از همون هایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه حذف کنکور هست
Iran (Islamic Republic of)
منطقه_محروم
۱۳:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اقا با حذف سهمیه کنکور در حق ما بچه های منطقه محروم ظلم میشه.بخدا
امکانات آموزشی خوب نداریم_معلم خوب نداریم_مدرسه خوب و درست حسابی نداریم.
همین یه سهمیه کنکور مونده.اون رو هم از ما بگیرید.تا کی ظلم.
آنقدر به فکر بچه های پایتخت نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
پدر دانش اموز
۱۲:۳۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام بجای صحبت از حذف سهمیه ها بیایید ظرفیت پذیرش را اصلاح کنید . قانون هم گفته سهمیه ایثارگران مازاد بر پذیرش عادی دانشگاه است. اگر بدرستی اجرا کنید و ظرفیت را بالا ببرید این همه گلایه حذف میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۲۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
یا امام زمان توروخدا هرچی زودتر ظهور کن و حق ما رو ازاین حق خورا بگیر واین سهمیه هایی که نمونه بارز پارتی بازی هست رو حذف کن
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۱:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
بابا بسه دیگه من الان یه پشت کنکوریم پارسال یکی از دوستام کنکور داد رتبه ش شد ۱۵۰ هزار با سهمیه ۱۵ درصد ایثار گری شد ۴۷ هزار در صورتی ک نمیفهمه زیست چیه امسال از دی شروع کرد فقد مرور ک ۲۰ هزار شه با سهمیه زیر ده هزار میشه بعدش من انقد بخونم اخرم هیچی واقعا خسته شدیم هم من هم امثال من یکم ب فکر ماها هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اینقدر دروغ نگو ...اصلا همچین چیزی وجود نداره .خدایی هم بالای سره
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه ایثارگران نباید حذف بشه ولی باید اصلاح بشه یا حد نصابی براش بزارن
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه ایثارگران نباید حذف بشه ولی باید اصلاح بشه یا حد نصابی براش بزارن
Germany
معصومه
۱۰:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
تا کی بی عدالتی ،حق خودم که تو کنکور ۷۳ ضایع شد
هنوزم بی عدالتی وجود داره تازه بندهای دیگه هم بهش اضافه شده و حالا گریبان بچمو گرفته
Iran (Islamic Republic of)
Shayan
۱۰:۴۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
تقصیر هیچ کسی نیس جز خودمون جز خود من حق یه چیز گرفتنیه چرا صداتون در نمی آد؟ هیچ کاری نمی کنید خداوکیلی یه کشور خارجی بود انقد تظاهرات می کردند تا این سهمیه رو هیچی کنن البته اگه بشنون این چیزارو خندشون می گیره عزیزم بابات جنگیده خوب چه کار به دانشگاه تو باید داشته باشه اگه چیزی می خوای بگو من خودم همه چیمو می دم
Russian Federation
ناشناس
۱۰:۳۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم اگه کسایی هم از جمله من که سهمیه ندارن اگه سهمیه داشتن اون موقع واقعا احساس عذاب وجدان داشتیم .
الان از ترس اینکه خدایا سهمیه داره حذف میشه ناراحت میشدیم؟
به هر حال اگه کسی قبول بشه ولی واقعا براش زحمتی نکشیده باشه دیگه نمیتونه ادامه بده این اسمش عدالت خداست.
خدا کسی رو به جایی میرسونه که واقعا حقش باشه.
Iran (Islamic Republic of)
کل ایران
۰۸:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
من با همین سهمیه ها راضی هستم
مطمئن هستم اگه این لایحه جدید تصویب بشه پره اشباه و غلطه
اگه فکر مردم هستن کنکور رو حذف کنن
Iran (Islamic Republic of)
کل ایران
۰۸:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
من با همین سهمیه ها راضی هستم
مطمئن هستم اگه این لایحه جدید تصویب بشه پره اشباه و غلطه
اگه فکر مردم هستن کنکور رو حذف کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اگه راست میگین کنکور رو حذف کنید نخبه هارو ببرین رشته های پزشکی ما حرفی نداریم .الکی سهمیه حذف نکنین .به نفع خودتون با پارتی ببرین دانشگاه
این لایحه ساماندهی هم پر اشتباهه
بچه بازی که نیست .باید روی یه برنامه کار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
برین تو دانشگاه ببینین چند نفر دارای سهمیه ایثارگری هستن .چند نفر با پارتی اومدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
والا راست میگی .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۰۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
بخدا اگه جای بچه های ایثارگر بودین نمیتونستین یه کلمه درس بخونین
به خدا اسم اینا بد در رفته ..اینقدر پارتی بازی هست
اونا داخل خودشون رقابت دارن .من دیدم کسی با رتبه ۵ هزار ایثار گری هیچی قبول نشده .هیچی
اصلا این ساماندهی کلا اشتباهه.به ضرر همه و به نفع خودشون برای فروش صندلی
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۸:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
مسخره بازیه
وجدانتون چجور اجازه میده درباره جانباز ها این جور حرف بزنین.خیلی ها هستند توسط پارتی به دانشگاه میرون .همسایه ی ما دانشگاه مامایی آزاد بود توسط دوست پدرش که دکتر بود به دانشگاه پزشکی رفت .من که چند سال سهمیه هم دارم با اینقدر درس خوندن هیچی نشدم .الکی اسم جانباز هارو نیارین
ما باید برای پول دارو بریم سرکار. درس بخونیم .تا خونه جنگ اعصاب و روان داریم .بخدا من دیگه افسرده شدم
ما دلمون تویه زندگی یه خورده به سهمیه خوشه اونم که مردم هزار ویک حرف میزنن که خونه بهشون میدن ‌.ماشین .کار مجانی. پول مجانی
به فرض کسی که وارد دانشگاه پزشکی میشه باید درس بخونه .الکی که نمیشه دکتر ..خدا بالای سره
France
ناشناس
۰۳:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
خداوند تمام مسئولینی که این بی عدالتی آموزشی رو بنا نهاد و کسانی که مانع میشن لایحه ساماندهی سهمیه ها امسال اجرا نشه لعنت کند فرزندان ما که فقط امسال میتونن کنکور بدن و یا باید هر رشته ای که واقعا در حد زحمت و دانششون نیست رو بخونن یا برن سربازی چه گناهی کردن ؟ آهای مسئولی که مانع میشی این لایحه اجرا بشه تاوان پرخاشگر شدن، سرخورده شدن و تباه شدن آینده فرزندان زحمتکش و تلاشگر و نخبه جامعه رو حتما پس خواهی داد چرا باید جوان نخبه مملکت سه بار کنکور بده آخرشم با درصدهای ۶ برابر و بیشتر از فرزندان ایثارگران و شهدا از روی اجبار در یک رشته پایین درس بخونه ولی فرزندان شماها با درصدهای ۲۰ درصد زیست و ۳۵ درصد شیمی و .... پزشکی بخونه به خدای قادر و جبار واگذارتان میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری ام
۰۰:۳۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
من سهمیه 5درصد دارم باوجود این همه سهمیه 25درصد 5درصد چه باشه چه نباشه فرقی نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چون خود نمایندگان ذینفع هستند پس تصویب نمیشه
عدالت کجاست هر کی به فکر خودشه
ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی
Germany
مریم
۲۰:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه تو کنکور یچیز خیلی بیخوده همه باید به اندازه استعداد و تلاششون سهم ببرن این ناعدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
مدافع جانبازان و شهیدان♡
۲۰:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
مسخره بازی سرمون در نیارین..بزارین امسال کنکورمون رو بدین و تمام بعد هر کاری دلتون خواست رو برای سال بعد اجرایی کنین
همه اش استرس
کرونا
تغییر در سهمیه
Germany
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چقدر تو خودخواهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
تو خود خواهی که چند مدت مانده به کنکور برنامه ریزی کنکوری ها رو بهم می ریزی.. خودخواهی اینکه که چند مدت به کنکور خواهان تغییری بلکه باید یک سال قبل این رو بخوای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
انواع سهمیه هادرکنکورحق سایرین ازبین می برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
هر تغییری در کنکور برخلاف قانونه
ما با شرایطی که ثبت نام کردیم کنکور میدهیم
از اول سال چقدر برنامه ریزی کردیم .مگه مسخره بازیه
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
مگر تنها راه حمایت از خانواده ایثارگران و شهدا دادن سهمیه در کن‌کور هست ؟؟؟؟چرا با آینده جوانان نخبه ی زحمت کش بازی می کنید ؟ فرزند من از جمله کسانی است که امسال بار سوم هست کنکور میده و پزشکی نمیاره ودرعین حال بسیار سرخورده و عصبی سده بخدا نفرین فرزندان ما و خود ما دامان تمام مسیولینی وه در تصویب و اجرا شدن این لایحه اهمال کاری میکنن خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
منم فرزند ایثارگر هستم و ۴ ساله کنکور میدم .افسرده شدم
باید پیش کی گله کنم
بنده ی خدا برو جلوی اونایی رو بگیر که با پارتی میرن نه فرزند جانباز هارو
Iran (Islamic Republic of)
ذوهیخنال
۱۹:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
تاکی اخه سهمیه ها حق سایرشرکت کننده ها خواهندخورد نالایق ان وارددانشگاه می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
باید چند ماه قبل اعلام بشه .نه چند مدت مانده بع کنکور
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اره سهمیه ها نباشه بهتره که فردا باز ک جنگ شد کسی خونوادشو عزادار نکنه و ول کنه ب امون خدا ک با ی حقوق ساده زندگی کنن و فقط نمیرن
راست میگین کی میگ خون شون رنگیه اونا تو خونشون یه چیزی دارن ب اسم شهامت و غیرت ک رنگیم نیست
مردمی که به خونواده هایی ک ازشون حمایت کردن تو روز سختی الان گیرتون رو این سهمیه هاست دلم میخواد اه ی دختر شهید دامنتونو بگیره وقتی این حرفارو میزنید اونا همچینم مفت چیزیو نداشتن درس خوندن ۸۰ درصد نمرع اخرین نفر یعنی مفت؟فقط ۲۰ درصد فرقتونه ک اونا بخاطرش پدر مادر برادر رو دادن این حقو از مملکت ندارن؟
الانم نگفتن مفت برین دانشگاه فقط گفته شده در بین خودشون با سهمیه محدود رقابت درست شه
من سهمیه ای نیستم ولی دعا میکنم ادمای کوفه ای ک قدر نشناسن بزودی جواب خدارو بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اولا چرا همش ما رو از جنگ می ترسانند ما پدرمون همه نوع دراومده از اعصاب داغون بگیم یا نبود تدریس خوب تو مدرسه های دولتی و معلم های عقده ای یا هزینه های بالای زندگی یا نق و غرو فر پدره یا نخوابیدن و نخوردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
شما درک صحیحی از ۸۰ درصد نمره اخرین نفر ندارید که چقد ادم جابه جا میشه وگرنه همچینن حرفی نمیزنید.
این بی عدالتیه محضه
شهدا جنگیدن که عدالت برقرار بشه.
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۹:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام، من در مدرسه شاهد درس خوندم و برخلاف دوستانم هیچ سهمیه ای نداشتم (هیچ) پارسال که کنکور دادیم با اینکه بنده یکی از دانش آموزان ممتاز دبیرستان بودم و دوستانم بیشتر به دنبال مسائل حاشیه ای و دورهمی و مسابقات غیر درسی و... بودن ولی وقتی نتایج کنکور آمد من با یک رتبه ۵ رقمی ماندم پشت کنکور و کسانی را دیدم که از رتبه ۳۰۰۰۰ با سهمیه به رتبه ۲۵۰۰ رسیدن و راهی دانشگاه شدن
کسانی رادیدم که در طول سال تمام فکر و ذهن شان اینستا و فالور بود و نه تنها در درس های مدرسه، بلکه در ازمون ها هم تراز بدی داشتن و الان دانشجوی دانشگاه تهران و... هستن!
درود بر رعایت انصاف تان که با تمام وجود جوان های مملکت را نا امید می کنید تا فرار کنند و اسمش را فرار مغز ها می گذارید
درصورتی که مشکل ما فرار مغز ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۸:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
قانونِ مضخرف که زیاد داریم من موندم کسی که داره از این سهمیه ها استفاده میکنه چجوری میخواد جواب وجدان خودشو بده فک کن یکی کلی زحمت کشیده با بدبختی شده یه رتبه رو بدست اورده بعد یکی دیگه که سهمیه داره و نصفِ اون بنده خدا زحمت کشیده میره دانشگاه بهتر رشته ی بهتر.اینه عدالت علی که مملکت ما ازش دم میزنه؟برای شهدا احترام زیادی قائلم ولی بچه ی شهید کاری ندارم اعتقاداتش شبیه باباش هس یا نه ولی اگه باباش زنده بود والا راضی نمیشد بچش حق کسی رو بخوره امکاناتو براش فراهم میکرد ولی نمیتونست بره بنشونش توی بهترین دانشگاه مملکت که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
حق بچه منو می خورن حق بچه منو می خورن بچه من ۵ سال پشت کنکور هستش برا پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
کسی که خونده چه با سهمیه چه بی سهمیه وارد دانشگاه میشه
کسی هم که نخونده می ندازه گردن سهمیه
Iran (Islamic Republic of)
t
۱۷:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام
از باشگاه خبرنگاران جوان تقاضا دارم این بحث رو بررسی و پیگیری کنید تا شرایط عادلانه ایجاد بشه و از طرفی همانطور که خودتون نوشتید دوگانگی و دو دستگی بین مردم ایجاد نشه

اخه بابای طرف عضو هیئت علمی دانشگاه هستش به پسر یا دخترش چه ربطی داره که بیاد بره در تاپ ترین رشته ها بخونه!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اصلا نباید به عیر از سهمیه مناطق هیچ سهمیه دیگه ای باشه...
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۶:۴۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام بزرگواران ترا خدا لایحه لغو سهمیه ها برای کنکور سراسری امسال برای داوطلبان امسال اجرایی کنید چون داوطلبان کنکور امسال بخاطر شیوع بیماری کرونا خیلی متضرر شدند کلاسها و پانسیونها لغو شد ترا خدا این لایحه لغو سهمیه ها را همین امسال اجرایی کنید تا جوانان امید و انگیزه داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اونا هم متضرر شدن .فقط شما که نیستین
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۱۶:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
مسئولینی که مسبب وجود قانون سهمیه ها هستین، نمیدانم خدا را می پرستین وجدان دارین یا نه ولی مطمئن باشین آه منی که سرنوشتمو این قانون داره نابود میکنه بالاخره دامنه مسببشو میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اگر من هم چند سال پیش سهمیه داشتم .رشته ی بهتری قبول شده بودم.در استخدام هم امتیاز بیشتری داشتم .و امروز صاحب خانواده و شغل و درآمد بودم.مگر خون کسانی که سهمیه دارن از بقیه رنگینتره؟چرا چندین سال حق و ناحق کردن و عدالت رو رعایت نکردن؟
مرد باش تایید کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه ایثارگران واقعا منصفانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا همه اش جانباز هارو میارین وسط. من خودم ۴ ساله هیچی قبول نشدم .ماهم باید درس بخونیم .حرف الکی نزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
در بهترین دانشگاههای تهران تقریبا 90درصد سهمیه هیات علمی و وکلای ملت و دولتمردان و بخش کمی خانواده شهدا و ایثارگران هستند .10درصد بقیه بااستفاده از معدل و کنکور وارد دانشگاه می شوند که بدبختند درس را می خوانند ولی نمره را آن 90درصد پارتی گلف میگیرن .در هر مقطع همین ها بدون کنکور میروند بالا.خلاصه نخبه ها توسری خورند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد رضا
۱۵:۳۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
متاسفم بر هر مسولی که این سهمیه ها را وارد کرد وبر هر مسولی که مانع بر داشته شدن این سهمیه ها میشود.
چرا با سرنوشت افراد ی که استعداد و استحقاق رفتن به رشته مورد نظر خود را دارد بازی میکنید .
تو رو خدا شما از لحاظ مالی هر چقدر که میخواهید به ایثار گران وخانواده شهدا کمک کنید اما جلوی ورود مستعدین به رشته های پر طرفدار را نگیرید.چرا که نتیجه آن کادر پزشکی ناتوان ونابلد بی مسولیت میشودکه با جان مردم بازی میکنند.
ونتیجه اش سر خوردگی جوانان با استعداد وباهوش این مملکت میگرددکه دیگرهیچ پزشک یا مهندسی همچون دکتر قریب ودیگر فرزانگان این سرزمین نخواهد شد...التماس میکنم به گوش مسولین مربوطه برسانید,,,,,,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
من سهمیه 5 درصد دارم در مقابل این همه 25درصد سهمیه چه باشه چه نباشه هیچ فرقی نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا شکست نفسی میکنید؟ دوست من اگه سهمیه ۵ درصدشو نداشت با رتبه واقعی خودش پزشکی شهر خودمون رو قبول میشد اما باسهمیه ۵درصدش تونست پزشکی دانشگاه تهران قبول شد
Iran (Islamic Republic of)
اولیای دانش آموزکنکوری
۱۴:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام ایناخودشون نمیخوان این سهمیه هامخصوصامضرترین سهمیه که مربوط به ایثارگران هست.برداشته بشه چون ذینفع هستند.لعنت خداوند برهمه ی تصویب کنندگان این سهمیه هاوگرنه کاری نداره اگربه نفعشون بودشب میخوابیدن صبح پامیشدن بخشنامه صادرمیشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
چی میگی برای خودت
برو این لایحه رو بخون ببین چیه
اشتباه و غلطه
یعنی چی بومی گزینی برداشته بشه
خودت که اولیا هستی دخترت رو بااین همه تصادف و اتفاق های بدن می زاری از جنوب برای رشته خوب وعالی مثلا پزشکی به شمال بره
فقط الکی حرف
لطفا اندکی تفکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
حق تعداد زیادی از جوانان از جمله بنده رو دارن میخورن! این ظلم نیست که دوست من با سهمیه ۱۵ درصد کسی که در روز یک ساعت هم درس نمی خواند پرستاری دولتی بیاره من هم که روزی ۱۰ساعت درس خوندم پدرم دراومد نتونستم پرستاری بیارم!! ظلم به خدا ظلمه!
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۴:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام
امیدوارم سهمیه ها برداشته بشه چون کنکور یه رقابت علمی هست ، حالا یکی تو منطقه محروم هست باید شرایط تحصیل خوب رو براش فراهم کنن نه اینکه یه سهمیه بزارن براش.
بهترین راه برای برقراری عدالت اموزشی به نظر من همین آموزش مجازی هست نه سهمیه
Iran (Islamic Republic of)
علی خوشدل
۱۴:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام خدمت شما پس سهم فرزندان کارگر که پدرانمان آزاد کار میکنند اگر یک روز کار نباشد نان نداریم چه میشود آیا دولت به فکر ما هم هست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اقا این دلیل میشه که کم هست.
حداقل برای مشاغل حساس حواستون رو جمع کنید.
پزشکی شوخی بردار نیست.مرگو زندگیه.
حداقل اونا که واقعا سختی میکشن.اونا که واقعا سختی کشیدن رو سهمیه بدید.هفتاد هشتاد درصد بی خودی سهمیه دارند.البته اون 20درصد قابل احترام هستند.
اقا حداقل 1بار فرصت استفاده بدید.
هر جا برا استخدام میریم اولویت سهمیه است.من فکر نکنم عدالت باشه.
بازم میگم یه عده ای واقعا حقشون هست چون سختی میکشن ولی کم هستند
اقایون فکر کنید.خیلی ها شایسته تر هستند.میتونن اوضاع رو بهتر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
این سهمیه ها واقعا ظلم بزرگی هست
مخصوصا جانبازان و ایثارگران
۷۰درصد پذیرش ها مخصوص این افراد هست و ۳۰درصد بقیه هم بین کسانی که زحمت کشیدند و کسانی که از خارج و فقط با پول پدرانشان میاند ......این چه عدالتی هست آخه تو این جامعه .....من کسی را میشناسم که هر ۴عضو خانواده از پدر و مادر تا دو تا بچه های از سهمیه پزشکی تهران قبول شدند ....آخر این چه انصافی هست ....تازه می‌توانند چند بار هم از سهمیه استفاده کنند نه یک بار
الان جوری شده که کسانی هم که ۳۰ساله هستند و این سهمیه های جانبازان را دارند بدون هیچ درس خوندنی میاند و پزشکی قبول میشوند بعد یه سری ها مثل خر باید ۵سال بخوانند تا قبول بشوند
از ما ۹۹ها که گذشت اما به فکر بعدی‌ها باشید
Iran (Islamic Republic of)
د ر
۱۳:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
جالب است ما سهمیه به توان سهمبه هم داشته ایم فردی خودش با استفاده از سهمیه ها تحصیل کرده و استاد شده حالا فرزندش با استفاده از امتیاز هیئت علمی هم تغییر رشته می دهد هم به دانشگاه عالی می رود سهمیه به توان بی نهایت واقعا که..
Iran (Islamic Republic of)
خسته
۱۲:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
باشه،مسئولان و نمایندگانی که هرچه دارند از این مردم است، همین طوری به زندگی نیمه جان جوانان و استعداد ها بتازند، اما این را بدانند خدا هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه های دکتری تخصصی وزارت بهداشت خصوصا هیئت علمی هم بسیار مضحک و حق خوری مسلم است . آقای وزیر باید انصاف داشته باشه و این ظلم را پایان بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
ما هایی که سهمیه نداریم چه کار کنیم ؟؟ کنکور و سهمیه و کرونا رو چجوری پشت سر بزاریم؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بقیه سهمیه ها نهایت 5 درصد اثر دارن نه 30 درصد جانبازی. چیو دارین میشورین 120هزار کشوری دارو روزانه 9800 پردیس هم قبول نشه میدونم تایید نمی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بابا من که توی شهر بی امکانات تحصیل می کنم نباید سهمیه هم داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۲:۳۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه ی جانبازان حق فرزنداشونه اگه راست میگین سهمیه هیئت علمی بردارین زورتون به جانبازا میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
مشکل مملکت ما همینه که همه میگن اگه چیزی به سودمنه حتی اگه اشتباه باشه هم نباید حذف بشه همه میگن فقط من بقیه هیچی به من چه! عزیزمن هردوشون باید برداشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۳:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اگه قانون اجرایی بشه سهمیه همه برداشته میشه نه فقط شهدا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۲۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
تو این کشور چی با عدالت توزیع شده که آموزش هم توزیع بشه؟!
تو هیچ زمینه آیی رقابت سالم وجود نداره. یا سهمیه، یا پارتی و یا پول. ما هم میریم می‌میریم.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۲۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بدترین سهمیه همان سهمیه 25 درصدی شهدا و ایثار گرانه و واقعا در حق بقبه داوطلبان ظلم میشه طرف با رتبه خیلی افتضاح با استفاده از سهمیه 25 درصد در درشته پزشکی قبول میشه و یه مملکتو به فنا میده بودند از اطرافیانی که دروس ریاضی و فیزیک رو صفر زده بودند ولی پزشکی قبول شدند واقعا این ظلم نیست عدالت کجاست به کجا باید شکایت برد آیا حکومت عدل علی این است وا اسفا به حال مملکت ما با این همه بی عدالتی ااخهچطور میشه با رتبه 700000 کشوری پزشکی قبول شد لعنت به بدعت گذاری که این بدعت منحوس رو وارد سبستم گزینشی دانشگاهها کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
کمتر دروغ بگو .خدایی هم بالای سره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
واقعا‌برای‌این‌مسئولین‌ متاسفم‌هیچ‌کشوری‌‌‌‌این‌سهمیه‌نداره‌‌‌‌بعد‌میگین‌ما‌عدالت‌برقرار‌میکنیم‌
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۴۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم سهمیه ایثارگران نباید از بین بره و برداشته شه چون ما به اون ها مدیونیم زمانی که من دارم برای کنکور تو خونه در کمال ارامش درس میخونم ممکنه جانبازی دچار تشنج بشه و ارامش روحی و روانی فرزند از بین برود و خیلی از موارد دیگر ......
اما چرا یکی که باباش تو دانشگاه درس خونده و جزو هیئت علمی دانشگاه باید سهمیه داشته باشه مورد داشتیم رتبه اش پنج رقمی بوده بعد پزشکی تو مناطق مرزی رو زده برای انتخاب رشته ولی توسط پدرش منتقل شده به دانشگاه تهران و رشته ی پزشکی و جای یکی رو که واقعا لیاقت اون جایگاه و اون صندلی رو داشته گرفته
من غیر از سهمیه ایثارگران با تمام سهمیه ها مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
البته اقازاده هایی هم هستند که معلوم در چ رشته در خارج تحصیل میکردند ولی بعد درایران وارد بهترین دانشگاه وبهترین رشته ها میشوند
Iran (Islamic Republic of)
اولیای دانش آموزکنکوری
۱۰:۱۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
امتیازات وتسهیلات دیگه ای مثل تحصیل رایگان حقوق ماهیانه حمل ونقل هرچه تسهیلات اجتماعی هست بهشون بدن اماسهمیه کنکورواستخدام نه خودتون هم بپذیریدکه آه خیلیا دنبالتونه ودامنتون رومییره انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
منت این عزیزان همیشه برسرماهست وتا ابد مدیونشون هستیم اما دلیل نمیشه فرزنداشون الکی بیان بالا پزشک بشن یه مریض بدبختو ازپادربیارن یا اشتباه های جبران ناپذیر بکنن ومریضی که بهشون اعتماد میکنه و تصورمیکنه این جورپزشکا بارعلمی دارن رو ازپدرهای جانبازخودشون هم جانبازتر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اگه شدن پزشک درس خوندن ..
من فرزندان جانباز هایی رو سراغ دارم که پزشک شدن و براشون سر ودست میشکونن
اسم بچه های جانباز رو نیارین
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۴۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
والا بخدا ظلمه. طرف با درصد هایی که صدهزارم نمیشه اومده با سهمیه 25 درصدی شده هزارو چهارصد و فیزیوتراپی دانشگاه تهراان قبول شده. این نهایت ظلمه به کنکوری ها و باعث دلسرد شدن میشه. مگه بقیه تو جنگ نشستن نگاه کردن یا برای این جانبازان دست زدن که الان نباید هیچ حقی داشته باشن. پدران ماهم جنگیدن. یا همین نابرابری در مورد استخدام و کلی جاهای دیگه هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۱:۳۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
باسلام و احترام
از تهیه گزارش بسیار سپاسگزارم...
ایکاش بجای صحبت کلی از سهمیه ها،سهمیه های مختلف ورودی هرسال با ارائه آمار دقیق ارائه میشد تا مردم در جریان قرار بگیرند که استفاده کنندگان واقعی سهمیه ها چه اشخاصی هستند!!!
متاسفانه بیشترین وبهترین استفاده کننده از این قانون فرزندان معزز اعضای هیأت علمی هستندولی گویا تفکری حساب شده در پی این بوده وهست تا هر زمانی که موضوع سهمیه ها مطرح میشود نگاهها به سمت ایثارگران میرود.لطفا آمار دقیق داده شود تا مردم حقیقت رابدانند!!!
لطفاً آمار دهید که در کشور چند دانشگاه داریم وهر دانشگاه چندعضو هیأت علمی دارد و هر استاد چند فرزند؟؟؟!!!!!!!!!!
متاسفانه همین اساتید در کلاس‌های درس وقتی موضوع سهمیه ها مطرح می‌شود با ابراز همدردی با منتقدین،نگاه مردم رابه سمت ایثارگران معطوف میکنند غافل از اینکه خود بزرگترین بهره بردارسهمیه های کنکور هستند!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۱:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
حذف کردن سهمیه ها یک تبعیض بسیار بزرگ هست،،، شما نمی تونید دانش آموزی رو ک داخل تهران یا مشهد یا شیراز و ،،، درس میخونه با اونی ک داخل سراوان و قلعه گنج یا حتی جزایری مثل ابوموسی درس میخونه یکی حساب کنید،،، عدالت آموزشی وجود نداره وقتی یکی حتی به یک مدرسه درست و حسابی دسترسی نداره با اونی ک انواع کلاس های کنکور و بهترین اساتید داخل شهرش هستن،،،، لطفا با تصمیمات نسنجیده به آینده این دانش آموزان مناطق محروم ظلم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۲۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
من به تجربه میگم کلاس کنکور وامکانات مدرسه و.. هیچ تاثیری نداره و فقط تلاش خود دانش آموز وکتب کمک درسی موثره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
الان ۳۵:درصد ایثار گر وجانباز ورزمندس ۳۰ درصدم بومیه یعنی هر ده نفر ۶ نفر با سهمیه وارد دانشگاه میشه این ظلم به درس خوانها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
متاسف به هر چی سهمیه است مخصوصا ایثارگران
Germany
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
شما را به ان خدا قسم که صدای ما به جایی نمیرسه ،شما حق مردم و بگید بلکه به کنکور امسال برسه ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
وقتی افراد شایسته در حوزه دانش نتونن وارد دانشگاه های خوب بشن از خارج پذیرش میگیرن و کیفیت سطح دانشگاه ها میاد پایین و دودش توی چشم خودتون میره
من خودمم دنبال پذیرش هسم برم وقتی اینجا هیچ بهایی به من نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمه ایثارگران حذف کنن عدالت برقرار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
حقشونه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
همیشخ تبعیض و بی عدالتی در سهمیه ها بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
کاری کنید که نخبه کشی نشود و افراد کم سواد در رشته هایی که سوادعلمی بالا میخواهدوارد نشوند با ورود افراد کم سواد رشته های بالا کاملا بی ارزش میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
وضعیت آشفته سهمیه های هیئت علمی که فقط انگیزه انحصاری دارند تا خدمات و پزشکی .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
دیگر همه مردم امکانات آموزشی در اختیار دارند حتی با اینترنت و سی دی های آموزشی و کمک درسی و....
وجود سهمیه های مختلف ظلم به نخبگان هر جامعه است‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
دیگر زمان این رسیده که همه سهمیه ها بر داشته شود اگر رقابت استعدادها و باهوش‌ها ست پس سهمیه بندی چیز بیخودی است و باید نخبگان کارها را در دست بگیرند.
من مخالف صد درصد هر گونه سهمیه ای در این کشور هستم.
اگر سهمیه ای باشد کنکور رقابت بیخودی میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه در رفتن به مدرسه دانشگاه رشته های پر متقاضی سهمیه در استخدامی و مشاغل دولتی سهمیه در مشاغل خصوصی سهمیه در گرفتن وامهای بدون بهره 10-20 ساله سهمیه در خانه دار شدن سهمیه در ماشین دار شدن سهمیه در وام ازدواج سهمیه در تخلفات شهرداری و.... جایی برای بقیه ملت مونده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه سر برید به یه اداره دولتی مثلا جهاد کشاورزی تهران اگه بالای 95 درصد سهمیه نداشتن بیا برین رو سر من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
نصف کردن سهمیه منطقه 3 اجحاف بزرگی است در حق داوطلبان منطقه 3.چون به هیچ وجه از لحاظ امکانات آموزشی .مالی و.....قابل قیاس با دیگر مناطق نیست .نمایندگان مناطق 3 در مجلس باید چهار چشمی مواظب این لایحه باشند واز حق مناطق خودشان دفاع نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
واقعا تعجیل در بازنگری سهمیه ها واجب است
زیرا تاخیر در آن اجحاف در حق بیش از یک میلیون داوطلب و خانواده است.
مجلس تازه نفس : تحرک تحرک......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
یعنی چی به کنکور۹۹ برسه .من یک سال هست برنامه ریزی کردیم .ما با شرایطی که ثبت نام کردیم کنکور میدهیم .خودشون هم گفتن اگر قبل از ثبت نام تصویب بشه عملی میشه وگرنه برای سال بعد تصویب میشه
مگه مسخره بازیه باید از سال قبل اعلام بشه نه چند ماه قبل از برگزاری کنکور. اصلا برخلاف قانون و عدالته



واقعا افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
یعنی اگه یه سال زودتر بهتون اعلام میکردن سهمیت برای کنکور امسال حذف شده و توبابقیه فرقی نداری بیشتر درس میخوندی و تفریحاتو حذف میکردی وانقدر خیالت راحت نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
کمتر ح حرف الکی بزن ....انگاری حالیت نیست که سهمیه مناطق و بومی و این چیزا میخواد حذف بشه

فقط بلدی هی پیام بدی و حرف الکی بزنی
-
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه عادی وقانونی کنکورمنطقه کبود راهنگ دراستان همدان باپارتی بازی به مرکزاستان وسایرمناطق ازجمله مناطق جنوبی استان همدان داده می شود وهرساله تعدادزیادیمعلم ازشهرهمدان ومناطق ملایر،تویسرکان،نهاوندومناطق دیگر به شهرستان کبود راهنگ فرستاده می شودتاجایی که 70درصدنیروهای آموزش وپرورش غیربومی هستندحتی مستخدمین هم ازافرادغیربومی می باشندتازه فقط آموزش وپرورش نیست بلکه کارمندان سایرادارات کبود راهنگ هم بیشترافرادغیربومی هستندوهیچ مسئول رده بالایی هم رسیدگی نمی کند به نوعی می شودگفت کبود راهنگ مستعمره شهرهمدان ومناطق جنوبی استان است
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
خب معلوم و مسلم است که این موضوع تا کنون در مجلس مورد برسی قرار نگرفته است برای اینکه خود, نمایند گان و خانواده هایشان از اصلی ترین استفاده کنندگان سهمیه های ورود به دانشگاهها هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
قطعاخودشون فرزندویانزدیکاشون استفاده میبرندازاین سهمطه هاکه حذفشون نمیکنندحداقل سهمیه هارابرای رشته های پزشکی که باجان مردم مرتبطندحذف کنندیاهرکس درحیطه رشته مرتبط بانوع سهمیه فقط بتونه ازسهمیه استفاده کنه مثلاچرابچه های هیات علمی بایدسهمیه داشته باشنداگه اینطوره معلم هاهم که زحمت آموزشی دارندبایدشامل بشه که البته من کلاباسهمیه هابجزمناطق وبومی گزینی بخاطرنیازوشرایط هرمنطقه اون هم بصورت درصدی موافقم نه اینکه کامل فقط بومی بپذیرنداین سهمیه هاعین تبعیض وبی عدالتی هستند
آخرین اخبار