مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار به طرح اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار به طرح اشتغال روستایی اختصاص یافته اما هنوز شیوه نامه اجرایی آن ابلاغ نشده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛علی آشتاب، در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه امسال دولت برنامه های خوبی در قالب بسته اشتغال فراگیر ارائه داده است اظهار داشت: از جمله این برنامه‌ها تسهیلات بند الف و ب تبصره 18 قانون بودجه سال 96 است که سهم استان لرستان 463 میلیارد و 300 میلیون تومان بود که متناسب با جمعیت شهرستان‌ها و نرخ بیکاری آن‌ها، توزیع شهرستانی آن انجام شده و سهم بخش‌های مختلف اقتصادی از این تسهیلات مشخص شده لذا باید دستگاه‌های شهرستانی از دستگاه‌های استانی خود مطالبه گر باشند.

وی با اشاره به اینکه در این توزیع اعتبار نگاه بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر منطقه بوده عنوان کرد: در این راستا استعدادها و ظرفیت‌های هر منطقه توسط کارگزار طرح شناسایی شده است.

مدیرکل تعاون لرستان با اشاره به بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی، گفت: استان لرستان جزو معدود استان‌هایی بوده است که علاوه بر 10 رسته ملی توانسته است 38 پروژه بر اساس ظرفیت‌های منطقه در کنار رسته‌های ملی شناسایی کند.

آشتاب با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که با کمترین هزینه و سرمایه گذاری بتوانیم بیشترین اشتغال را ایجاد کنیم گفت: در این راستا لازم است دستگاه‌ها طرح‌هایی ارائه دهند که اهلیت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به عملکرد خوب آموزش و پرورش استان در طرح کارورزی افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی دولت برای اشتغال، طرح اشتغال روستایی است که قانون آن ابلاغ شده اما هنوز شیوه نامه اجرایی آن ابلاغ نشده و به محض آماده شدن سهم هر شهرستان مطابق شیوه نامه مشخص خواهد شد.

مدیرکل تعاون لرستان با بیان اینکه معادل 1.5 میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به این طرح تعلق گرفته است گفت: معادل همین اعتبار ارزی، به شکل ریالی بانک‌های عامل سرمایه گذاشته اند که رقمی در حدود 11 هزار میلیارد تومان در مجموع می‌شود.

وی با اشاره به پراکنش بالای روستایی لرستان افزود: این طرح با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق روستایی دنبال خواهد شد و خوشبختانه سهم لرستان نیز از این طرح با توجه به پراکنش بالای روستاها، قابل قبول خواهد بود.

انتهای پیام/د

۱.۵ میلیارد دلار اعتبار به طرح اشتغال روستایی اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.