سازمان صنعت،معدن و تجارت لرستان؛

ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح سیلیکون متال بروجرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:طرح سیلیکون متال بروجرد در ۵ فاز در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا صفی خانی،  گفت: در سال ۹۲ شرکت سیلیکون متال بروجرد به دلیل مشکلات زیادی که داشت نتوانست به اهداف پیش‌بینی شده دست یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در نتیجه در سال‌های ۹۴ و نهایتاً ۹۵ با اقدامات مختلف صورت گرفته این مجموعه از تملک گروه آریا خارج و طی یک مزایده به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد.

وی افزود: سرمایه‌گذار جدید حدود چهار ماه است که اقدامات خود را برای اجرایی کردن این پروژه بزرگ اقتصادی آغاز کرده و شاهد پیشرفت بسیار مناسب طرح در این مدت کوتاه هستیم.

صفی‌خانی گفت: در هر حال اکنون ساختمان‌های اداری و سایر بنا‌ها در حال احداث و تکمیل شدن هستند و حتی ساختمان خدمات مهندسی نیز در حال ساخته شدن است.

وی در ادامه افزود: مدیران این مجموعه مذاکراتی با شرکت اس‌اماس آلمان برای خرید تجهیزات، ماشین‌آلات و همکاری دو جانبه داشته‌اند، همچنین باید گفت: در این مجموعه پنج پروژه تعریف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در فاز اول پروژه ۱۸ هزار تن سیلیکون متال تولید خواهد شد، گفت: در این شرکت هدف نهایی تولید سلول‌ها و پنل‌های خورشیدی بوده و مطمئنا با تحقق این هدف می‌توان شاهد نقش بسیار ویژه آن در اقتصاد کشور بود.

صفی‌خانی عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در پایان اجرای ۵ فاز این پروژه بیش از ۴ هزار نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته و اکنون نیز در مرحله احداث حدود ۸۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: فاز اول این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال احداث بوده و مطمئنا با برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه بزرگ به یک شهرک تخصصی سیلیکون در کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: از همان ابتدا به دنبال تعیین تکلیف ۱۸ طرح اولویت‌دار در لرستان بودیم و پروژه سیلیکون بروجرد به عنوان یکی از این طرح‌ها به شمار می‌رود که مطمئنا با تکمیل آن می‌توان شاهد نقش ویژه‌اش در اقتصاد این استان بود.

انتهای پیام/د

اجرای طرح سیلیکون متال بروجرد در ۵ فاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.