اعتباراشتغال؛

تخصیص بیش از ۱۸ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال بهزیستی لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان میزان اعتبارات قانون بودجه سال ۹۶ بهزیستی را ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: تاکنون ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص‌یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار داشت: تعهد اشتغال بهزیستی لرستان در سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان هزار و ۵۰۰ نفر است که برای ایجاد این میزان اشتغال ۳۲ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه در هشت ماه ابتدایی امسال زمینه اشتغال ۸۵۳ نفر فراهم شده است گفت: در این مدت ۵۶ درصد تعهد اشتغال جامعه هدف محقق شده که در سامانه بهزیستی کشور و رصد به ثبت رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان عنوان کرد: اعتبارات اشتغال‌زایی قانون بودجه امسال  (بند ه. تبصره ۱۶) ابلاغ‌شده که در حال معرفی به بانک‌های عامل است.

وی میزان اعتبارات قانون بودجه سال ۹۶ را ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برشمرد و بیان کرد: تاکنون ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص‌یافته است.

حیدری با بیان اینکه در هفت‌ماهه نخست امسال هزار و ۳۱۷ نفر به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند که از این تعداد ۷۰۱ نفر موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند، افزود: امسال ۱۴ کارگاه حمایتی بااعتبار ۵۶۰ میلیون تومان برای اشتغال‌زایی معلولان و زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی شد که با ایجاد آن زمینه اشتغال ۸۲ نفر فراهم شد.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان راه‌اندازی اورژانس اجتماعی ۸ مرکز با اشتغال‌زایی ۸۰ نفر را از دیگر خدمت انجام‌شده دانست و خاطرنشان کرد: ۳۵ مرکز غیردولتی باهدف اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جامعه هدف بهزیستی راه‌اندازی شد که با ایجاد آن زمینه اشتغال ۴۰ نفر فراهم شد.

وی اظهار با بیان اینکه در هفت‌ماهه امسال در راستای تثبیت اشتغال یافتگان سال‌های گذشته برای هزار و ۷۵ نفر از طریق حمایت‌های بیمه‌ای ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شد، افزود: جهت تسهیل اشتغال جامعه هدف تفاهم‌نامه‌های همکاری با دستگاه‌های ذی‌ربط مانند فنی و حرفه‌ای، تعاون، نظام صنفی، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و بانک‌های عامل منعقد شد.

حیدری عنوان کرد: ۸۵۵ میلیون تومان از محل وجوه اداره بهزیستی و استفاده از منابع داخلی بانک رفاه کارگران اختصاص‌یافته که در حال توزیع اعتبارات شهرستانی بوده که پیش‌بینی می‌شود با توزیع آن زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم شود.

انتهای پیام/م

بیش از ۱۸ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال بهزیستی لرستان تخصیص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.