عضویت بسیج؛

یک سوم مردم خرم آباد عضو بسیج هستند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد با بیان این که یک سوم مردم خرم آباد عضو بسیج هستند گفت:بسیج عمومی، بالفعل، فعال، کادر و عادی به عنوان پنج گروه بسیج مشغول فعالیت سازمانی و انقلابی در تمام عرصه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد  گفت:بسیج یعنی حضور آگاهانه و شجاعانه در تمام عرصه‌ها، بسیج با عنوان لشگر مخلص خدا در برگیرنده‌ی امنیت ۳۶۰ درجه و اقتدار نظام است.

 وی با بیان این که بسیج یعنی مجاهد فی سبیل الله افزود: بسیج حافظ هویت ملی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران است.

 سرهنگ بازگیر با اشاره به تشکیل بسیج در پنجم آذر ۵۸ گفت:بسیج ابتدا امنیت داخلی کشور را تعیین کرد و در سال ۱۳۵۹ با تشکیل گروه‌های جهادی به صورت گروهان، گردان، تیپ و لشگر در دفاع مقدس نقش خود را بخوبی ایفا کرد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد در رابطه با عملکرد لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در دوران جنگ تحمیلی گفت:لشگر ۵۷ لرستان با ۱۲ گردان پیاده،۸ گردان تخصصی و حضور در ۱۷ عملیات آفندی به عنوان طلایه دار جنگ در نیروی زمینی سپاه خوش درخشید.

 وی با اشاره به رزم ۱۸۰ نفر از بسیجیان استان در قالب گردان فاتحین در سوریه و بازگشت پرافتخار به وطن گفت: لشگر ۵۷ لرستان با ۱۲ گردان امام حسین (ع) مردم پایه، ۵۴ گردان بیت المقدس و صد‌ها گردان و گروهان عاشورا آماده هرگونه ماموریت هست.

 سرهنگ بازگیر خاطرنشان کرد: جنگ سخت ۸ ساله با تمام پیچیدگی هایش جهاد اصغر بود، اما درسال ۶۷ با شروع جنگ نرم و غیر آشکار، جهاد اکبر شروع شد و خاکریز‌ها از شلمچه و دربندی خان به خیابان‌ها و منازل کشیده شد و بار دیگر با حضور به موقع بسیج فتنه‌ها یکی پس از دیگری خنثی کرد.

 فرمانده ناحیه مقاومت در رابطه با دو ماموریت بسیج گفت:جذب، آموزش، تربیت و حفظ انسجام ماموریت سازمانی بسیج است و رصد تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و دفاعی ماموریت رصد انقلابی گری نیروی بسیج است.

 وی با بیان این که یک سوم مردم خرم آباد عضو بسیج هستند تصریح کرد:بسیج عمومی، بالفعل، فعال، کادر و عادی به عنوان پنج گروه بسیج مشغول فعالیت سازمانی و انقلابی در تمام عرصه‌ها هستند.

 سرهنگ بازگیر با اشاره به تاکتیک دشمنان برای تغییر رفتار نوجوانان و جوانان ما در بحث مقابله با ارزش‌ها گفت: هزار و ۹۰۰ حلقه صالحین در قالب سه گروه برادران، خواهران و اقشار و با منابع ماندگاری همچون قرآن، احکام، احادیث، راهبرد‌های ولایت و وصیت نامه شهدا سازماندهی شده است.

 فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد در رابطه با فعالیت بسیج سازندگی خرم آباد گفت:اجرای طرح هجرت دانش آموزی برای نقاشی و رنگ آمیزی مدارس درقالب ۴۳۰ نفر، و اردو‌های یک روزه جهادی به جهت کار‌های عمرانی به تعدادسه هزارو ۴۰۰ نفر، و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مشاغل خانگی برای ۴۹۵ نفر از جمله عملکرد بسیج سازندگی خرم آباد بوده است.

 به گفته وی شناسایی و زیباسازی محلات آسیب دیده، پیگیری درست کردن معابر شامل روشنایی و جدول کشی‌ها و ارسال ۱۵ کامیون از کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه از دیگر خدمات بسیج سازندگی سپاه خرم آباد است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد شناسایی محلات آلوده، مشخص کردن معضلات و ارائه راهکارها، شناسایی افراد معتمد محله، حضور استاندار و مسئولین شهری دراین محلات جهت رفع مشکلات مردم، ایجاد کارگاه‌های خود اشتغالی، برگزاری مراسم جشن و اعیاد در پارک ها، برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله، ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی در کوچه شهید بهمنی منطقه اسدآبادی، تولید و پخش نماهنگ‌های استکبارستیزی و اقتصاد مقاومتی را به عنوان خدمات فرهنگی سپاه ناحیه خرم آباد برشمرد.

 سرهنگ بازگیر در رابطه با پنج ماموریت بسیج در سه ماه گذشته گفت:راه اندازی گروه‌های جهادی به تعداد ۲۱۴ گروه جهادی در خرم آباد، تشکیل شورای جهادی شامل مسئولین و مدیران خرم آباد، شناسایی مناطق اولویت دار و حضور نماینده مجلس و مدیران برای رفع مشکلات مردم در مناطق آسیب دیده با عنوان اعتلای سازندگی و اولین ماموریت مطرح است.

 وی از راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه به تعداد هشت صندوق با هدف اشتغالزایی و کمیته‌های خدمات رسانی به عنوان دومین ماموریت یاد کرد.

 سرهنگ بازگیر طرح کرامت یک برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گشت‌های بسیج محله محور، و حضور تیم‌های پزشکی و درمانی به صورت ماهانه در محلات محروم شهر با عنوان جهاد سلامت را به ترتیب ماموریت‌های سوم تا پنجم بسیج خواند.

 انتهای پیام/م

بسیجی بودن یک سوم مردم خرم آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.