مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

لرستان پایلوت اجرای طرح جایکا در کشور شد

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: آژانس همکاری‌های بین‌الملی ژاپن طرح جایکا را در لرستان اجرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: طرح جایکا توسط آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن قرارا ست در برخی از استان‌های حاشیه زاگرس از جمله لرستان اجرا شود.

وی ادامه داد: هدف از این طرح احیا و بازسازی جنگل‌ها و توانمندسازی جوامع محلی برای کشت درختان، گیاهان دارویی و گونه‌های زود بازده بوده که با سرمایه‌گذاری کشور ژاپن اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با بیان اینکه این طرح ابتدا در شهرستان دورود آغاز می‌شود، اظهار کرد: لرستان با دارا بودن ظرفیت بالا در زمینه جنگل‌ها و مراتع به عنوان یک استان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی افزود: اولین جلسه با هیات ژاپنی در مورد اجرای این طرح پارسال برگزار و هفته گذشته قرار بود عوامل این طرح از ژاپن برای برگزاری جلسه هماهنگی به استان بیایند، اما حضور آنها کنسل و به اواخر امسال یا فروردین سال آینده موکول شد.

نجفی با بیان اینکه تمامی منابع اجرای این طرح را ژاپن تامین خواهد کرد، افزود: تمامی مقدمات اجرای طرح انجام شده و منتظر سفر هیات ژاپنی به استان هستیم تا استارت کار زده شود.

وی در ادامه به مزیت‌های اجرای این این طرح اشاره کرد و گفت: بهترین مزیت طرح اشتغالزایی و توانمندسازی جوامع محلی است به این صورت که افراد در راستای ایجاد فضای سبز، کاشت نهال و در کل حراست از منابع طبیعی فعالیت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان ادامه داد: در قبال این فعالیت‌ها، آژانس امکاناتی از قبیل وسایل گرمایشی، صفحات خورشیدی و وسایلی که وابستگی مردم را به جنگل کمتر کند در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: این آژانس دید جهانی نسبت به نابودی جنگل‌ها داشته و منابع طبیعی را مختص به تمام افراد در جهان می‌داند.

انتهای پیام/د

لرستان پایلوت اجرای طرح جایکا در کشور شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.