دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان؛

اختصاص اعتبار به ۱۴۱ طرح لرستان در خسارت سیل

رئیس دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی توسعه لرستان گفت: ۴۷ میلیارد تومان اعتبار از منابع مدیریت بحران جهت خسارت سیلاب به ۱۴۱ پروژه لرستان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ احسان عارفیان، رئیس دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با پرداخت اعتبارات ماده ۱۲ مدیریت بحران دربرش شهرستانی گفت: یک میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان برش شهرستانی خسارت ناشی از سیلاب برآورد شد که در مجموع به ۱۴۱ پروژه ۴۷ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۲ در استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه به مدیریت اوقاف لرستان برای خسارت سیلاب به مساجد در سطح استان اعتباراتی لحاظ کرده است افزود: به سازمان مرکز تعاون روستایی در بروجرد و سازمان تبلیغات برای خسارت بارندگی به مصلا خرم‌آباد خساراتی پرداخت می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان عنوان کرد: به کانون مسجد شهید بروجردی و دهکده مقاومت شهرستان بروجرد که پروژه‌های بسیج سازندگی به شمار می‌آیند اعتباری بالغ‌بر ۷۰۵ میلیون تومان تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به پرداخت خسارت کانون ادب آموزش‌وپرورش لرستان بیان کرد: به دو پروژه ورزشی لرستان واقع در الیگودرز و کوهدشت ۳۷۶ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

عارفیان گفت: به دامپزشکی لرستان ۴۷۰ میلیون تومان جهت خسارت تجهیزات حوزه دامپزشکی خرم‌آباد و الیگودرز پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: به شهرداری‌های خرم‌آباد، دلفان، پلدختر، سلسله، کوهدشت خساراتی پرداخت می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان میزان خسارت حوزه راه و شهرسازی را دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون برشمرد و گفت: ۹۴۰ میلیون برای خسارت پل‌ها و راه‌های روستایی کوهدشت، ۳۵۲ میلیون تومان برای خسارت ازنا، ۴۷۰ میلیون خسارت پلدختر و ۹۴۰ میلیون جهت آسیب پلی در خرم‌آباد اعتبار تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع در حوزه راه و شهرسازی به شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و دلفان هفت میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان اعتبار خسارت تخصیص یافت.

عارفیان اظهار داشت: به منابع طبیعی لرستان در جهت خسارت به بند‌های خاکی، طرح‌های آبخیزداری و سایر طرح‌های این بخش دو میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان اختصاص‌یافته است.

وی افزود: در بخش آب و فاضلاب روستایی در سطح شهرستان‌های مختلف درمجموع دو میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بازسازی پرداخت می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان عنوان کرد: در حوزه جهاد کشاورزی نیز که عمدتاً به جاده‌های بین مزارع، کانال آب، بند‌ها و چاه‌ها خسارت وارد شد بیش از دو میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: به شرکت آب و فاضلاب شهری استان جهت بازسازی تصفیه‌خانه یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون و به امور آب بروجرد ۳۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای آب‌رسانی پرداخت می‌شود.

عارفیان اعتبار تخصیص‌یافته به بنیاد مسکن استان را ۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برشمرد و گفت: ۲۳۵ میلیون تومان به دانشگاه پیام نور خرم‌آباد جهت محوطه‌سازی این دانشگاه پرداخت می‌شود.

وی افزود: در بخش شیلات نیز برای جبران خسارت پروژه‌های پرورش ماهی شهرستان‌های دورود، پلدختر، سلسله و الیگودرز ۷۰۵ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

وی میزان خسارت پرداختی به جهاد دانشگاهی لرستان جهت بازسازی شهرک گلخانه‌ای کوهدشت را ۲۳۵ میلیون تومان برشمرد و گفت: به هواشناسی استان ۲۳۵ میلیون و به محیط‌زیست لرستان جهت بازسازی پاسگاه‌های خرم‌آباد ۱۷۶ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د

خسارت سیلاب به ۱۴۱ پروژه استان لرستان اختصاص می‎یابد‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.