لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان جزئیات مصرف نان در این استان را شرح داد.

حجت بیرانوند با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۱۱ واحد نانوایی در لرستان، گفت: میزان مصرف آرد این واحد‌ها ۱۹۳ هزار و ۳۷ تن در سال است.

او اضافه کرد: میزان مصرف آرد خانه‌پزی در مناطق روستایی لرستان ۲۷ هزار و ۲۴۶ تن در سال ۱۴۰۲ و در مناطق عشایری نیز ۸ هزار و ۷۲۵ تن است.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان با بیان اینکه کل آرد مناطق روستایی شامل خانه‌پزی و مصارف نانوایی ۵۹ هزار و ۶۶۵ تن است، یادآور شد: ۱۶۰ هزار و ۶۱۸ تن آرد در مناطق شهری طی سال ۱۴۰۲ مصرف شده است.

 

او با اشاره به تجهیز تمام واحد‌های نانوایی در لرستان به کارتخوان هوشمند، بیان کرد: سهمیه آرد این واحد‌ها بر اساس تراکنش قابل‌قبول کارتخوان‌ها تخصیص می‌یابد.

بیرانوند با اعلام اینکه یک واحد نانوایی در مرکز لرستان نان کامل عرضه می‌کند، خاطرنشان کرد: تعداد واحد‌های نانوایی با آرد کامل در آیندۀ نزدیک افزایش می‌یابد.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان با تأکید به اینکه آمار دقیقی از دورریز نان در لرستان در دسترس نیست، خاطرنشان کرد: براساس مطالعات و تحقیقات انجام‌شده در کشور آمار مختلفی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیان شده است.

او بیان کرد: سرانۀ مصرف آرد در لرستان ۱۴۴ کیلوگرم در سال و سرانۀ مصرف نان نیز ۱۷۸ کیلوگرم در حال حاضر است.

بیرانوند با بیان اینکه ۱۲۷۰ واحد نانوایی لواش، ۵۲۵ واحد نانوایی سنگک، ۴۱ واحد نانوایی تافتون، ۱۴۱ واحد نانوایی بربری و ۳۴ واحد نانوایی ساجی در لرستان، نان موردنیاز مردم را تولید و عرضه می‌کنند، اعلام کرد: نان لواش بیشترین مصرف را در این استان به خود اختصاص داده است.

 

برچسب ها: نان ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.