نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

کشت 15 درصد از پسته کشور در دامغان

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : بیش از 15 درصد از پسته تولیدی کشور در این شهرستان کشت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : بیش از 15 درصد از پسته تولیدی کشور در شهرستان دامغان کشت می شود که لازم است با برنامه ریزی های راهبردی و توجه به زیرساخت های کشاورزی برای کشت روزافزون این محصول ارزشمند تلاش کرد.


وی افزود: سالانه بیش ازهفت هزارتن پسته از شهرستان دامغان به نقاط مختلف کشورارسال می شود و با راه اندازی واحدهای فرآوری این محصول کشاورزی می توان علاوه بر اشتغالزایی برای صادرات پسته به نقاط مختلف جهان هم برنامه‌ریزی کرد.


وی اضافه کرد: حمایت از انجمن پسته کاران شهرستان دامغان و رفع مشکلات این انجمن باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

حسن بیگی اضافه کرد: کمبود آب یکی از چالش های اساسی کشت پسته در دامغان است و باید با راهبردی اصولی و تولید آبی برای افزایش رونق و آبادانی این شهرستان با توسعه بخش کشاورزی اقدام کرد.


نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دامغان پسته کشت شود سالانه بیش از 300 هزار میلیارد تومان برای روستانشینان این شهرستان درآمدزایی می شود.


انتهای پیام / ه


ارسال پسته دامغان به نقاط مختلف کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.