توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار میامی

مدیر جهاد کشاورزی میامی از توسعه باغ‌ها و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام با جدیت پیگیری می‌شود.

 حسینی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در بخش کالپوش بیش از ۳۰۰ هکتار است که با توجه به هدف‌گذاری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در سال زراعی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳ سطح کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم منطقه کالپوش به ۳۳۰ هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه کشت در اراضی شیب‌دار در ۲ حوزه گیاهان دارویی و توسعه باغات در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در کشت باغات گونه‌های مثمر مانند انگور، بادام، آلو و گلابی در دستور کار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی در خصوص گیاهان دارویی گفت: کشت گل محمدی، زیره سبز، گل‌گاوزبان، زرشک، رازیانه و آویشن در اراضی شیب‌دار منطقه در حال انجام است.

حسینی گفت: از مزایای اجرای این طرح که با مشارکت مردم صورت می‌گیرد؛ می‌توان به بهبود وضع معیشت کشاورزان، افزایش اشتغال در روستاها، تأمین امنیت غذایی و کاهش مهاجرت روستائیان، مقابله با فرسایش خاک، افزایش ماده آلی خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از روان‌آب‌های سطحی، استفاده از آب سبز (آب باران) با هدف افزایش بهره‌وری در باغ‌های دیم، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار