دامغان؛

تولید سالانه بیش از 43 هزار تن پسته در دامغان

به طور میانگین هر ساله بیش از 43 هزار تن پسته به ارزش 600 میلیارد تومان از باغات پسته دامغان برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان؛ امام جمعه دامغان تشکیل کمیته میراث فرهنگی، صنعت و معدن و کشاورزی را از مهمترین دستاوردهای جشنواره ملی پسته در دامغان دانست و افزود: معرفی جاذبه های گردشگری با هدف جذب سر مایه گذار، جشن شکر گذاری، برگزاری کارگاه های آموزشی از مهمترین اهداف جشنواره است.
حجت الاسلام سید محمد حسینیان افزود: جشنواره ملی پسته ایران - دامغان در سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت اما امسال با توجه نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با اقدامات جهادی صورت گرفته این هزینه به ۱۰۰میلیون تومان کاهش یافت.
وی تصریح کرد: دامغان به لحاظ گردشگری و تاریخی دارای پیشینه قابل توجهی است و وجود اماکن تاریخی شامل مسجد تاریخانه، آبشارها و مجموعه تفریحی و گردشگری چشمه علی از جمله این ظرفیت ها است.
 امام جمعه دامغان افزود: اه اندازی نمایشگاه مرتبط با کشاورزی در این جشنواره گامی به سوی معرفی توانمندی ها حوزه بخش کشاورزی منطقه است که باغداران و کشاورزان می توانند با استفاده از این ظرفیت ها از پتانسیل موجود در نمایشگاه استفاده کنند و با تکنولوژی روز حوزه بخش کشاورزی آشنا شوند.  
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.