دبیر جشنواره ملی پسته ایران:

پسته دامغان به‌عنوان «طلای سبز» ثبت جهانی می‌شود

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان گفت: پسته دامغان به‌عنوان « طلای سبز » ثبت جهانی می‌شود.

پسته دامغان به‌عنوان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا زارع زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان پرداخت و اظهار داشت: مرغوب‌ترین ارقام پسته در شهرستان دامغان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه معرفی این محصول در جشنواره ملی پسته ایران یکی از مهم‌ترین اهداف اولویت‌دار این جشنواره است افزود: توسعه صادرات این محصول از استان سمنان به سایر کشورها در دستور کار قرار دارد.

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در از حضور چهار سفیر کشورهای خارجی خبر داد و گفت: این سفیران از کشورهای چین، افغانستان، روسیه و ونزوئلا مهمان‌های اختصاصی چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان هستند.

وی با اشاره به اینکه دامغان خواستگاه تولید پسته در ایران است اضافه کرد: کارشناسان دامغانی در بخش‌های تولیدی و فعالان اقتصادی و صنعتی و ولید کنندگان پسته از دیگر مهمانان این جشنواره هستند.

رضا زارع زاده با تأکید بر اینکه این جشنواره ظرفیت‌های خوبی را در دامغان برای رونق تولید و عرضه این محصول به بازار فروش داخل خارج از کشور ایجاد می‌کند اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه برای تولید پسته در دامغان در دستور کار است.

وی از پیگیری برای ثبت جهانی پسته دامغان به‌عنوان طلای سبز خبر داد و افزود: در این جشنواره زیرساخت‌های مربوط به این مسئله در دامغان برای مسئولان و مدیران ارشد کشوری معرفی می‌شود.

دبیر جشنواره ملی پسته در دامغان بیان کرد: برپایی نمایشگاه ادوات کشاورزی و محصولات غذایی دامغان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

انتهای پیام/ب

ثبت جهانی  پسته دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.