آن روی سکه تکمیل آزاد راه تهران- شمال

توسعه زیر ساخت‌های شهری چالوس به منظور رهایی از مشکلات ناشی از تکمیل آزاد راه تهران - شمال بنا به گفته رییس شورای این شهر از مسوولان به ویژه بنیاد مستضعفان درخواست شده است.

قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال به طول ۲۳ کیلومتر حد فاصل مرزن آباد - چالوس در سال های اخیر به بهره برداری رسید و مسوولان وقت در آیین افتتاح این طرح ملی گزارش دادند که چالوس به موازات ساخت این آزاد راه باید به عنوان قطعه پنجم تعریف شود و اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت های آن اختصاص یابد که متاسفانه چنین نشد.

بسیاری از کارشناسان امر معتقدند به تناسب ساخت آزاد راه تهران - شمال افزون بر مزیت های فراوان این طرح، همچنین در صورت فراهم نشدن امکاناتی نظیر توسعه شبکه های حمل و نقل، تقویت امکانات امنیتی و انتظامی، فرهنگی و هنری، آموزشی، محیط زیست و ساماندهی فاضلاب و زباله اجرای کامل این طرح زیرساختی ملی می تواند عاملی تهدیدزا برای شهروندان غرب مازندران به ویژه چالوس به شمار آید.

برابر آمار روزانه دست کم ۵۰ هزار خودرو در آزاد راه تهران - شمال تردد دارند که چالوس به عنوان اولین نقطه شهری غرب مازندران است که در انتهای مسیر جنوب به شمال این آزاد راه قرار دارد.

در این پیوند رئیس شورای شهر چالوس گفت : نامه نگاری بابت اختصاص یک روز از در آمد عوارضی آزاد راه قطعه چهار آزاد راه حد فاصل مرزن آباد - چالوس از مسوولان بنیاد مستضعفان شده منتهی هنوز نتیجه نداده است.

آرش رضوی یکشنبه همزمان با روز شوراها در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با بودجه سالانه شهرداری نمی توان طرح های کلان توسعه ای برای برون رفت از تهدیدات آزاد راه به ویژه ترافیک اقدامی کرد و در این ارتباط شورای این شهر برای رفع پیامد های منفی این آزاد راه از مسوولان به ویژه بنیاد مستضعفان در خواست کرده بودجه ای از محل عوارضی آزاد راه تهران - شمال در محدوده این شهر را بابت این موضوع اختصاص دهند که متاسفانه تاکنون این پی گیری نتیجه نبوده است.

رئیس شورای شهر چالوس گفت: در دهه ۸۰ کتابچه طرح پیامدهای آزاد راه تهران - شمال فرصت یا تهدید (چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ چالوس) از سوی استادان دانشگاه آزاد اسلامی این شهر تهیه و تدوین شد.

وی افزود: با اینکه تکمیل این آزاد راه می تواند منطقه را به لحاظ سرمایه گذاری بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار متحول کند اما در صورتی اگر توسعه زیرساخت های این شهر به تناسب ساخت این آزاد راه انجام نگیرد تکمیل آزاد راه می تواند تهدید زا باشد.

رضوی توضیح داد : به عنوان نمونه آنچه گزارش شده حدود ۱۷۰ هزار خودرو با پلاک چالوس در این شهر ثبت شده و حدود ۲۰ درصد هم مربوط به خودروهای غیر بومی متعلق به خوش نشینان است و با وضعیت موجود در ۲ سال آینده این شهر جزو منطقه ۲ تهران خواهد بود و بسیار نگران کننده است.

منبع: ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار