دامغان؛

70درصد پسته دامغان تر فروشی می شود

رئیس جهاد کشاورزی دامغان گفت: امسال به میزان 16 الی 17 هزار تن پسته تازه در بازار پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان ؛ رئیس جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه 70 درصد پسته دامغان تر فروشی می شود، گفت: پسته تازه دامغان از 10 روز آینده وارد بازار خواهد شد.
عباس علیان نژاد رئیس جهاد کشاورزی دامغان در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی سومین جشنواره پسته دامغان، گفت:  در کل استان سمنان به مساحت 18 هزار هکتار پسته کشت می شود که از این میزان 15 هزار و 800 هکتار آن در شهرستان دامغان می باشد.
علیان نژاد گفت: با توجه به حجم وسیع زمین های زیر کشت محصول پسته در دامغان و با توجه به شناختی که من از شهرهای استان دارم هیچ شهری مانند دامغان در امر پسته موفق نخواهد بود.
وی افزود: شهرستان دامغان در بحث تولید در واحد سطح و کیفیت پسته، رتبه 1 کشوری را دارا می باشد و در زمینه تولید محصول پسته نیز رتبه 6 کشوری را به خود اختصاص داده است .
حسین علیان نژادی تغییر الگوی کشت را یکی از ضروریات شهرستان دانست و افزود: تغییر الگوی گشت به دلیل کمبود منابع آبی یکی از ضروریات شهرستان است که باید صورت گیرد و همچنین شهرستان دامغان در بحث آبیاری به صورت تحت فشار جزو شهرستان های پیشرو می باشد که در سال 95 میزان 2 هزار هکتار ابلاغ شده و 2 هزار هکتار نیز در سال 96 صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به این نکته که پسته تازه دامغان از 10 روز آینده وارد بازار خواهد شد، تصریح کرد: زمان برداشت پسته بهترین فرصت برای خارج شدن از بیکاری موقتی همه ی بیکاران دامغانی است زیرا دست فروشی، دلالی، چیدن پسته و ... جزو اقداماتی است که در فصل برداشت پسته در دامغان انجام می شود که کلیه بیکاران دامغانی در این 3 ماه وارد کار می شوند.
رئیس جهاد کشاورزی دامغان در پایان گفت: امسال به میزان 16 الی 17 هزار تن پسته تازه در بازار پیش بینی شده است که نسبت به سال قبل 60% کاهش مشاهده می گردد.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: پسته ، بازار ، دامغان ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.