سمنان؛

عدم امکان صادرات پسته از استان سمنان

یکی از مهمترین نیازهای اولیه برای صادرات پسته راه‌اندازی یک آزمایشگاه است که هنوز این مهم در استان سمنان اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مسئول انجمن پسته استان سمنان گفت: برخلاف آنچه چند سالی است که در رسانه‌ها اعلام می‌شود هنوز امکان صادرات پسته از استان سمنان وجود ندارد.
منصور عباسیان افزود: صادرات پسته خشک نیازمند ایجاد یک سری زیرساخت‌ها و امکانات آزمایشگاهی است که استان سمنان از وجود آنها بی‌بهره است.
وی تصریح کرد: چند سالی است که مسئولان استان سمنان از امکان صادرات مستقیم پسته از طریق گمرک این استان خبر می‌دهند اما یکی از مهمترین نیازهای اولیه برای صادرات پسته راه‌اندازی یک آزمایشگاه است که هنوز این مهم در استان سمنان اتفاق نیفتاده است.
وی افزود: گمرک سمنان اعلام کرده که صادرات پسته را انجام می‌دهند اما برای تحقق این مهم صادرکننده باید آزمایش‌های لازم را در خارج از این استان انجام دهد که هزینه‌های اضافی به وی تحمیل می‌کند.
مسئول انجمن پسته استان سمنان با بیان اینکه بخشی از صادرات پسته این استان و به ویژه پسته دامغان که از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است به صورت چمدانی انجام می‌شود اظهار داشت: بخش مهمی از تولید پسته استان سمنان به‌صورت تازه‌خوری به مصرف می‌رسد و بخش‌هایی از آن نیز از طریق گمرکات دیگر استان‌ها و به‌نام پسته آن استان‌ها صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه پسته دامغان، مرغوب‌ترین پسته دنیا است افزود: محصولات تولیدی پسته‌کاران دامغان همواره بازار و مشتریان خوبی در دنیا دارد بنابراین اگر بسترسازی‌های لازم صورت گیرد، صادرات پسته از این استان می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.
انتهای پیام/ د
برچسب ها: صادرات ، پسته ، گمرک ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.