نظرسنجی: موافقت حدود ۳۰ درصد شهروندان آمریکایی با گزینه نظامی علیه کره شمالی

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که یک سوم مردم آمریکا از حمله نظامی به کره شمالی استقبال می‌کنند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ نتایج نظرسنجی شبکه سی بی اس آمریکا نشان می‌دهد حدود ۳۰ درصد از شهروندان این کشور، گزینه نظامی را برای حل و فصل بحران شبه جزیره کره ضروری می‌دانند. این در حالی است که ۶۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند «تهدید» کره شمالی کافی است.

همچنین فقط ۷ درصد شهروندان آمریکایی معتقدند، آزمایش موشکی و برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی تهدیدی برای آمریکا محسوب نمی‌شود.

در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده است: فقط ۳۵ درصد آمریکایی‌ها به سیاست دونالد ترامپ در قبال کره شمالی و تنش‌های شبه جزیره کره اطمینان دارند و ۶۱ درصد مخالف رویکرد‌های رئیس جمهور آمریکا هستند.

این نظرسنجی نشان داد نگرش مردم آمریکا به شدت از وابستگی حزبی تاثیر می‌پذیرد. در این نظرسنجی که از تاریخ ۳ تا ۶ اوت انجام شد ۱۱۱۱ نفر شرکت کردند.

تحلیلگران اعلام کردند موشک بالستیک کره شمالی که در تاریخ ۴ ژوئیه همزمان با سالروز استقلال آمریکا آزمایش شد قادر به هدف قرار دادن آلاسکا، لس آنجلس و دنور بود. این در حالی است که بررسی‌های آزمایش موشکی پیونگ یانگ نشان می‌دهد، دامنه تهدیدات موشکی این کشور گسترش یافته و کره شمالی به احتمال زیاد شهر‌های لس آنجلس، شیکاگو و دنوِر در آمریکا را می‌تواند هدف قرار دهد.

در ماه‌های اخیر، پیونگ یانگ چندین آزمایش موشکی و هسته ای انجام داده است. این اقدامات کره شمالی از سوی جوامع بین المللی محکوم شده است. پیونگ یانگ موشک بالستیک قاره پیمای هوآسونگ ۱۴ خود را برای دومین بار در یک ماه گذشته آزمایش و اعلام کرده تا زمانی که تهدید‌های آمریکا علیه این کشور و رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در منطقه حساس ‏شبه جزیره کره ادامه داشته باشد، پیونگ یانگ نیز علاوه بر تداوم آزمایش‌های موشکی، توان هسته‌ای و تسلیحاتی خود را ‏تقویت خواهد کرد. ‏


انتهای پیام/

 

حمایت آمریکایی‌ها از جنگ واشنگتن و پیونگ یانگ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار