سرگئی ریابکوف: آمریکا برای مذاکره مستقیم با کره شمالی آماده نیست

معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است آمریکا برای مذاکره مستقیم با کره شمالی آماده نیست و برای انجام این مسئله به یک واسطه نیاز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد برای مذاکره میان واشنگتن و پیونگ یانگ به یک واسطه نیاز است و آمریکا تمایلی برای آغاز گفتگوی مستقیم ندارد.

وی در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت: در حال حاضر، آمریکا آماده مذاکره مستقیم با کره شمالی نیست و آن را به صورت نظری اعلام می‌کند. به عقیده من، واشنگتن شرایطی را مطرح می‌کند که از حد مجاز طرف مقابل فراتر است. بنابراین، طرف مقابل به خودی خود نتیجه می‌گیرد که این شرایط اعمال فشاری برای متوقف کردن آن است.

ریابکوف با اشاره به اینکه برای برقراری مذاکره میان واشنگتن و پیونگ یانگ به یک واسطه نیاز است، ادامه داد: در حقیقت سوال این است که در چه نقطه‌ای منافع و قابلیت‌های پیونگ یانگ و واشنگتن به هم می‌رسد. با در نظر داشتن همه تفاوت‌ها میان فرهنگ سیاسی و رویکرد پیونگ یانگ و واشنگتن در قبال هم باید بگویم بدون حضور یک میانجی مذاکره دو طرف ممکن نیست.

وی ضمن یادآوری نمونه مثبتی از گفتگوی آمریکا و کره شمالی در قالب مذاکرات شش جانبه میان روسیه، کره شمالی، آمریکا، ژاپن، چین و کره جنوبی اظهار داشت: ما مکانیسم‌های خاصی را پیشنهاد می‌دهیم تا این وضع را تحت کنترل درآوریم. پکن نیز در این زمینه با ما هم نظر است. وضعیت موجود در شبه جزیره کره باید حداقل برای مدتی تضمین شود؛ سپس می‌توان به آرامش مداوم آن امیدوار شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز سه‌شنبه اعلام کرد مسکو بر این باور است اگر همه طرف‌ها از جمله آمریکا، کره جنوبی و ژاپن رویکردی منطقی و عقلانی را در قبال پیونگ‌یانگ در پیش بگیرند، دستیابی به راه حلی مناسب برای مسئله کره شمالی امکان پذیر خواهد بود.

در پاسخ به دو آزمایش موشکی کره شمالی در ماه ژوئیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه شنبه تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را تشدید کرد. در این تحریم‌ها، صادرات بسیاری از محصولات معدنی کره شمالی به عنوان مهمترین منبع درآمد این کشور، ممنوع شد. در پی تصویب قطعنامه تحریم‌ها علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ‌یانگ این اقدام را «نقض» حاکمیت خود دانست و اعلام کرد تا زمانی که آمریکا کره شمالی را تهدید می‌کند، مذاکره‌ای در خصوص موضوع هسته‌ای وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

لزوم وجود واسطه برای انجام مذاکره میان آمریکا و کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار