لاوروف: همه طرف‌های بحران در شبه‌جزیره کره باید رویکردی منطقی در خصوص کره شمالی در پیش بگیرند

وزیر خارجه روسیه از طرف‌های درگیر در بحران در شبه‌جزیره کره از جمله آمریکا، ژاپن و کره جنوبی خواست رویکردی منطقی و عقلانی در قبال پیونگ‌یانگ در پیش بگیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز سه‌شنبه اعلام کرد مسکو بر این باور است اگر همه طرف‌ها از جمله آمریکا، ‌کره جنوبی و ژاپن رویکردی منطقی و عقلانی را در قبال پیونگ‌یانگ در پیش بگیرند، دستیابی به راه حلی مناسب برای مسئله کره شمالی امکان پذیر خواهد بود.

او امروز با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: «ما انتظار داریم همه بازیگران از جمله آمریکا، کره جنوبی و ژاپن رویکردی منطقی در خصوص کره شمالی در پیش بگیرند تا بتوانیم تصمیمی اتخاذ کنیم که رضایت همه طرف‌ها را به دنبال داشته باشد.»

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد مسکو به این نتیجه رسیده که در خصوص مسئله کره شمالی، هیچ جایگزینی به جز از سرگیری فرایند سیاسی، به ویژه مذاکرات شش جانبه وجود ندارد و بنابراین روسیه آماده است تا به مذاکرات با پیونگ‌یانگ ادامه دهد.

لاوروف افزود: «روسیه و چین پیشنهادهای خود را ارائه کرده‌اند و ما آن‌ها را در سازمان ملل در نیویورک و نیز دیگر مجامع بین‌المللی مطرح خواهیم کرد. البته ما به مذاکرات با همسایگان کره شمالی نیز ادامه خواهیم داد.»

انتهای پیام/

لاوروف خواستار در پیش گرفتن رویکردی عقلانی در قبال کره شمالی شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار