در دیدار با همتای کره‌شمالی خود؛

لاوروف: باید از اجرای سناریو‌های نظامی در شبه‌جزیره کره خودداری کرد

وزیر امور خارجه روسیه خواستار اجتناب از اجرای یک سناریوی نظامی در شبه‌جزیره کره شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در دیدار با «ری یونگ هو»، همتای کره شمالی خود خواستار اجتناب از یک سناریوی نظامی در شبه جزیره کره شد.

در این دیدار که در حاشیه نشست آسه آن در مانیل، فیلیپین صورت گرفت، دو طرف در زمینه توسعه روابط دو جانبه، بحران در شبه جزیره کره و برقراری امنیت در شرق آسیا به بحث و تبادل نظر پرداختند. وزرای امور خارجه کره شمالی و روسیه در پایان طی بیانیه‌ای از تمام طرف‌های درگیر خواستند تا حد ممکن از اجرای سناریو‌های نظامی در شبه جزیره کره خودداری کرده و با یک راه حل سیاسی- دیپلماتیک با تلاش برای غیرهسته‌ای کردن منطقه بحران در شبه جزیره کره را خاتمه دهند.

پیش از این نیز «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد اگر کره شمالی قصد دارد مذاکره کند، باید آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند. اجرای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی به دقت تحت نظارت قرار می‌گیرد چراکه قطعنامه تحریمی سازمان ملل پیام محکمی به کره شمالی است که نشان می‌دهد این کشور باید انتظارات جامعه بین‌المللی را درک کند.

پیونگ یانگ سال ۲۰۰۸ با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا در روند مذاکرات شش جانبه حل مساله شبه جزیره کره، گفت وگو‌ها را ترک کرد و تاکنون چندین آزمایش موشکی و هسته‌ای انجام داده است. کره شمالی اعلام کرده است این اقدام‌ها را برای تامین امنیت خود در برابر آمریکا و متحدان منطقه‌ای واشنگتن یعنی کره جنوبی و ژاپن انجام می‌دهد که هر ساله رزمایش‌هایی را برگزار می‌کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش از این با تاکید بر موضع این کشور و چین بر لزوم حل مساله هسته‌ای شبه جزیره کره فقط از راه مذاکرات و دیپلماسی، اعلام کرد که مسکو و پکن نقشه راه مشترکی را مبتنی بر «انجماد دوجانبه» در این زمینه پیشنهاد کرده اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون شش دور تحریم را علیه کره شمالی اعمال کرده است، اما این تحریم‌ها نتوانسته‌اند مانع تلاش‌های این کشور برای ارتقای برنامه موشکی شوند.کره شمالی نخستین بار آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما را که قادرند خاک آمریکا را هدف قرار دهند، در تاریخ سوم و بیست و هفتم ژوئیه با موفقیت انجام داد.


انتهای پیام/

 

لاوروف به استفاده از گزینه نظامی علیه کره شمالی هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار