پکن: مذاکرات صلح کره از سر گرفته شود

دولت چین از سر گیری مذاکرات شش جانبه صلح شبه جزیره کره را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه چین امروز در بیانیه ای از سایر کشورهای آمریکا، کره شمالی، روسیه، کره جنوبی و ژاپن خواست تا مذاکرات شش جانبه را برای حل مساله اتمی و موشکی کره شمالی از سر بگیرند و از افزایش تنش ها خودداری کنند.
 
شبکه تلوزیونی سی سی تی وی چین گزارش داد، وانگ یی وزیر امور خارجه چین پس از رای گیری برای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی از تمامی طرفهای دخیل در مناقشه اتمی کره شمالی خواسته تا به میز مذاکره بازگردند.
 
وزیر خارجه چین تاکید کرد، تحریم ها علیه کره شمالی ضروری است اما هدف نهایی نیست. هدف از آغاز این مذاکرات آوردن مسئله اتمی شبه جزیره کره بر سر میز مذاکره و یافتن راه حلی از طریق مذاکرات تا زمان خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و برقراری ثبات در این منطقه است.
 
وزیر خارجه چین افزود، هدف از این اقدام پاسخی ضروری در راستای تلاش برای متوقف کردن توسعه برنامه هسته ای کره شمالی است. این تصمیم شامل دو بخش است که بخش اول آن مربوط به روشن کردن این حقیقت است که کره شمالی همچنان قطعنامه های بین المللی را نقض و اقدام به آزمایش موشکی می کند که در پاسخ به این اقدامات باید جامعه جهانی پاسخی مناسب به آنها بدهد.
 
وزیر خارجه چین همچنین از کره شمالی درخواست کرد تا در برابر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل آرامش خود را حفظ کند و از آزمایش های موشکی و هسته ای خودداری کند.
 
انتهای پیام/  

چین خواستار از سرگیری مذاکرات صلح کره شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
چین عزیز چشم منتظر تو بودن .فرمان بدی .اونم حتماخخ
آخرین اخبار