ابراز خرسندی لاوروف از گسترش همکاری روسیه و آ سه آن

وزیر خارجه روسیه از توسعه و گسترش همکاری ها بین روسیه و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) ابراز رضایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ای پی تی ان، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزرای خارجه «آ سه آن» در مانیل پایتخت فیلیپین، از توسعه و گسترش همکاری‌ها بین روسیه و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) ابراز رضایت کرد.

لاوروف گفت: ما علاقه‌مند به تداوم گفتگوها با «آ سه آن» در رابطه با مسائل بین المللی هستیم و بر این باوریم که باید بر روی مسائلی متمرکز شویم که می توانیم رویکردهایمان را با توجه به مسائل مهمتر، برنامه‌های جهانی و منطقه ای از جمله ایجاد امنیت و همکاری و فراهم کردن زمینه همکاری برای مقابله با بسیاری از چالش ها و تهدیدها در مناطق آسیا و اقیانوس آرام متمرکز کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: ما امیدواریم جلسه امروز، انگیزه مضاعفی برای تحقق توافق‌هایی فراهم کند که در ماه می سال 2016 در اجلاس روسیه و آ سه آن در سوچی حاصل شدند. هدف از این توافق‌ها ارتقای روابط ما به سطحی استراتژیک است. ما خرسندیم که به پیشرفت ملموسی در انجام وظایف مندرج در اعلامیه سران و در طرح اقدام جامع روسیه- آ سه آن، برای سال های 2016 تا 2020 دست یافته ایم. تماس های سیاسی فعال شده است و همکاری اقتصادی در حال گسترش و مبادلات انسانی رو به رشد است.

کشورهای «آ سه آن» حدود 630 میلیون نفر جمعیت دارند و مجموع تولید ناخالص داخلی آنها به حدود 2 تریلیون و 500 میلیارد دلار در سال می رسد.

به علت قرار گرفتن کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا در منطقه ای استراتژیک، آمریکا و چین و دیگر کشورهای بزرگ جهان به شدت درصدد افزایش نفوذ خود در این منطقه هستند.

 

 

 

انتهای پیام/

رضایت مندی وزیر خارجه روسیه از گسترش همکاری ها با آ سه آن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار