در اظهاراتی پس از اعمال تحریم‌ شورای امنیت علیه پیونگ‌یانگ؛

هیلی: هم‌اکنون توپ در زمین کره شمالی است

نماینده آمریکا در سازمان ملل با قدرتمند خواندن قطعنامه این سازمان علیه کره شمالی، از این کشور خواست فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را کنار بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازبه نقل از شبکه‌ای پی تی ان لایو، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در کنفرانس خبری پس از جلسه شورای امنیت درباره وضع تحریم‌های جدید ضد کره شمالی گفت: این قطعنامه به اتفاق آراء به تصویب رسید. این قطعنامه یک قطعنامه قدرتمند بود. این قطعنامه نشانه‌ای از رایزنی و عمل بود. کره شمالی باید بداند که جامعه بین المللی به طور متحد و یکصدا حرف خود را می‌زند. آن‌ها این گزینه را پیش رو دارند که اقدامات خود را متوقف سازند. آن‌ها این گزینه را پیش رو دارند که «اقدامات غیرمسئولانه و زشت» خود را متوقف سازند. 

او در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید امید او برای موفقیت‌آمیز بودند این قطعنامه چقدر است، گفت: آنچه که پس از این روی خواهد داد بستگی به کره شمالی دارد. آن‌ها شاهد وضع یکی از قدرتمند‌ترین بسته‌های تحریمی ضد خود بوده‌اند و این تنها آمریکا نبوده است که از آن حمایت کرده است بلکه جامعه بین‌المللی هم از آن حمایت کرده است. کره شمالی هم اکنون باید پاسخگو باشد. ما امیدواریم که آن‌ها «فعالیت‌های غیرمسئوولانه اتمی» خود را متوقف کند. ما امیدواریم آن‌ها برنامه اتمی مخرب خود را متوقف سازند.هم‌اکنون توپ در زمین کره شمالی است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: زمان برای مذاکره به پایان رسیده است بلکه زمان عمل فرارسیده است. من از چین به خاطر مشارکت در تصویب این قطعنامه تشکر می‌کنم. موضوع کره شمالی بسیار خطیر شده است. آن‌ها به روشی غیرمسئولانه رفتار کرده‌اند. این موضوع تنها به منطقه مربوط نمی‌شود بلکه این موضوع به جهان مربوط می‌شود.

نیکی هیلی در ادامه اظهارات خود گفت: رزمایش‌های نظامی که آمریکا با کره جنوبی برگزار می‌کند به مدت ۴۰ سال است که برگزار می‌شود. این اقدامات بسیار شفاف بوده‌اند و ما این اقدامات را برای دفاع از متحدانمان انجام می‌دهیم. ما از کره جنوبی و ژاپن حمایت می‌کنیم. ما خود را متعهد به دفاع از آن‌ها می‌دانیم. هم اکنون کره شمالی با گزینه‌های مختلفی روبرو است. ما قصد داریم که این گزینه‌ها را با توجه به اقدامات آن‌ها بررسی کنیم. ما از اینکه بتوانیم با آن‌ها مذاکره کنیم خوشحال می‌شویم اما آن‌ها باید «اقدامات زشت و مخرب» خود را متوقف کنند تا به این هدف برسیم. مذاکرات شش جانبه در حالتی از سر گرفته خواهد شد که کره شمالی اقدامات خود را متوقف کند.

انتهای پیام/

هیلی از کره شمالی خواست فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را کنار بگذارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۰۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
لعنت به ذات پلیدآمریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند!
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد مصطفوی
۱۱:۳۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
توپ تو زمین کره شمالیست؟ باشه کره شمالی هم خوب فوتبال بلده فقط آمریکا مواظب دروازشباشه چون توپ اتمی و هیدروژنی آماده شوته.
آخرین اخبار