تقدیر ترامپ از چین و روسیه بخاطر حمایت از طرح تحریم کره شمالی

رئیس‌جمهور آمریکا از چین و روسیه به سبب حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی، تشکر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از تلاش‌های چین و روسیه برای حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به منظور اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی قدردانی کرده است.»

سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل به سبب تصویب قطعنامه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی در واکنش به آزمایش‌های موشکی بالستیک اخیر این کشور، قدردانی می‌کند. رئیس جمهور همچنین از چین و روسیه بخاطر همکاری در این زمینه تشکر می‌کند. دونالد ترامپ همچنان به همکاری با متحدان خود برای افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه کره شمالی به منظور پایان دادن به «اقدامات تهدیدآمیز و بی‌ثبات‌کننده» این کشور ادامه می دهد.

روز شنبه، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را برای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی در واکنش به آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ تصویب کرد. به موجب این قطعنامه، صادرات ذغال سنگ، آهن، سنگ آهن، سرب و غذاهای دریایی به این کشور ممنوع شده است. همچنین کشورهای عضو سازمان ملل نمی‌توانند با افراد و نهادهای مرتبط با کره شمالی پروژه‌های مشترک راه‌اندازی کنند. آنها همچنین نمی‌توانند بر تعداد کارگران کره شمالی که هم اکنون در پروژه‌هایی در کشورشان حضور دارند، بیافزایند.

دونالد ترامپ روز گذشته هم در حمایت از اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی در یک پیام توییتری نوشت: شورای امنیت سازمان ملل با 15 رأی موافق و بدون رأی مخالف به تحریم‌های کره شمالی رأی داد. این موضوع تأثیرات مالی بزرگی در پی خواهد داشت.


انتهای پیام/

 تشکر ترامپ از چین و روسیه پس از تحریم کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار