تیلرسون: جهان برای خلع سلاح کره شمالی متحد شده است

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد دنیا برای خلع سلاح کره شمالی متحد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتدپرس، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی در مانیل پایتخت فیلیپین گفت: بهترین پیامی که کره شمالی می تواند بدهد این است که اعلام کنند آماده گفتگو و توقف آزمایش های موشکی خود هستند.

وی افزود: به نظر من جهان نیز این پیام را به چین و روسیه می دهد که ما انتظار داریم شما هر کاری که می توانید برای کمک به کره شمالی به منظور درک واقعیت آینده انجام دهید و همچنین این کشور را پشت میز مذاکره بیاورید.

تیلرسون درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا گفت :مداخله روسیه در انتخابات آمریکا اتفاقی قطعا جدی بود. ما درباره این مسئله در گفتگو با آقای لاوروف صحبت کردیم. ما سعی می کنیم کاری کنیم که او متوجه شود این مسئله تا چه حد جدی بوده است و این مسئله تا چه حد به روابط آمریکا و مردم آمریکا و مردم روسیه لطمه زده است و اینکه این اتفاق نوعی بی اعتمادی جدی ایجاد کرده است و ما باید راهی برای حل این مسئله پیدا کنیم.

تیلرسون درباره دیگر مسائل بین المللی هم گفت: ما منافع ملی بسیار مهمی در خاورمیانه و سوریه داریم. ما منافع ملی مهمی در افغانستان و آن بخش از جهان داریم. همچنین ما نیاز جدی داریم تا رسیدگی به مسئله اوکراین را آغاز کنیم.

 

 

انتهای پیام/

تاکید وزیر خارجه آمریکا بر اتحاد برای خلع سلاح کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام حقیقت این است که دنیا علیه امریکا اجماع دارد بی احترامی وازیاذه خواهی امریکا غیر قابل قبول است
آخرین اخبار