بیرجند؛

افزایش سقف تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان بهزیستی

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند از افزایش سقف دریافت تسهیلات اشتغال زایی مددجویان بهزیستی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛شرفی،مدیر بهزیستی شهرستان ببرحند گفت: در سال جاری بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی بیرجند اختصاص یافته است که به افرادی که برای مددجویان بهزیستی اشتغال ایجاد کنند تا سقف ۲۰ میلیون تسهیلات اشتغال با سود چهار درصد دریافت می کنند.

وی با اشاره به استقرار اداره بهزیستی در ۱۱ شهرستان استان، افزود: در سال گذشته حدود ۴۲ درصد اعتباراتی که در کل شهرستان های استان جذب شد در شهرستان بیرجند هزینه شد که نشان می دهد که گستردگی و وسعت خدمات این سازمان در بیرجند بیشتر از سایر شهرستان ها است.

شرفی از فعالیت ۱۵۲ مرکز، موسسه غیر دولتی، انجمن و مهدکودک زیر نظر بهزیستی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: نگاه بهزیستی به بخش خصوصی به عنوان یک بازوی کمکی بسیار مهم است اما مهمتر از همه خروجی کار، خدمات و کیفیت خدمات دهی این مراکز است.

مدیر بهزیستی بیرجند همچنین از اجرای پایلوت طرح آماز در این شهرستان برای نخستین بار خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح ارائه مشاوره های قبل و حین ازدواج برای زوج های جوان است.

شرفی انجام آزمایشات و مشاوره ژنتیک را یکی دیگر از برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این بهزیستی از سنوات گذشته طرح های بزرگی از جمله طرح آمبلیوپی (بینایی سنجی) برای کودکان سه تا شش سال، شنوایی سنجی نوزادان در بدو تولد را در دستور کار قرار داده است.
انتهای پیام/ب


آزمایش و مشاوره ژنتیک از برنامه های مهم بهزیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.