بیرجند؛

برگزاری همایش دختران، حمایت‌های روانی اجتماعی، توسعه پایدار

ظهر امروز همایش دختران، حمایت‌های روانی اجتماعی، توسعه پایدار برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عصمت محمودی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در همایش دختران، حمایت های روانی-اجتماعی، توسعه پایدار گفت: بخش اعظم ظرفیت شخصیتی کودکان قبل از هفت سالگی و در دامن مادران شکل می گیرد.


وی افزود : نقش بزرگ دختران امروز در فردای ایران است و این امر قبل از اینکه توسط جامعه شکل بگیرد باید از طریق والدین مورد توجه قرار گیرد.


محمودی با بیان اینکه دختران امروز اگر تکریم نشوند در آینده نمی‌توانند کرامت را به فرزندانشان بیاموزند گفت: امروزه در چالش های بزرگ آسیب های اجتماعی نقش خانواده پررنگ تر می شود .


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت : دختر امروز باید توان گفت‌وگو، قدرت تعامل، رویارویی با چالش‌های اجتماعی را در خود تقویت کند و کرامت خود را بشناسند و صبر را تمرین کند و همه این‌ها در گرو این است که مادران به دخترانشان بیاموزند که زیبایی و طراوت یک زن در سلامت جسم اوست.


وی اظهار کرد: دختران و مادران باید بدانند که کلاس واقعی در فرهنگ لغات و آداب اجتماعی و خانوادگی نمود پیدا می کند و زن سالم و دختر سالم آگاهانه برای رفع مشکلاتش تمرین می‌کند و به توسعه فضایل اخلاقی خود می پردازد.

همچنین عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در این جلسه گفت : امروز بانوان به عنوان نیروی فعال اجتماعی در جامعه حضور دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت بانوان در عرصه اجتماعی اثربخشی زیادی دارد.افزود : نیاز است که بستر اجتماعی را برای فعالیت زنان فراهم کنیم.


انتهای پیام/ک


خانواده نقش بزرگی در چالش های جامعه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.