برپایی آموزش رای‌‌‌گیری با صندوق‌های الکترونیکی در بوشهر و برازجان

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: با برپایی آموزش‌‌های لازم مردم با نحوه رای‌گیری الکترونیکی در دو شهر بوشهر و برازجان آشنا شوند.

برپایی آموزش رای‌‌‌گیری با صندوق‌های الکترونیکی در بوشهر و برازجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید اسماعیل موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات لازم برای برپایی انتخاباتی باشکوه و سالم در استان بوشهر تامین شده است اظهار داشت: در این  استان 828 شعبه اخذ رای  استقرار می‌یابد که از این تعداد، 671 شعبه ثابت و 157 شعبه سیار است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت در شهرها و روستاهای استان بوشهر خاطر نشان کرد: انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 37 شهر و 407 روستا و تیره عشایری استان بوشهر برگزار می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون هیئت‌های نظارت در حال بررسی شکایت داوطلبان شوراها هستند، بیان کرد: هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها و استان رسیدگی به شکایت داوطلبانی را که صلاحیتشان احراز نشده، از هفتم اردیبهشت آغاز کرده‌اند و نتیجه این بررسی 16 اردیبهشت به ستاد انتخابات استان اعلام می‌شود.

موسوی  با بیان اینکه فرمانداری‌ها از 18 اردیبهشت اسامی افراد تایید شده  منتشر می‌کنند گفت: ستاد انتخابات از 17 اردیبهشت اسامی داوطلبانی که صلاحیتشان تائید شده برای انتشار در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌دهد و فرمانداری‌ها از 18 تا 20 اردیبهشت فرصت دارند اسامی داوطلبان نهایی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را منتشر کنند.

وی از برگزاری انتخابات به روش الکترونیکی در دو شهر بوشهر و برازجان خبرداد و افزود: صندوق‌های الکترنیکی رای گیری برای استفاده در انتخابات شورای اسلامی شهرهای بوشهر و برازجان بزودی وارد استان بوشهر می‌شوند.

 مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر با اشاره به ارائه آموزش رای‌گیری از طریق صندوق‌های الکترونیکی گفت: این صندوق‌ها در چند نقطه  در شهرهای بوشهر و برازجان مستقر می‌شوند تا مردم با نحوه رای گیری الکترونیکی آشنا شوند.

موسوی با بیان اینکه کاربران این صندوق‌ها آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند گفت: این کاربران با حضور مردم فرایند برگزاری انتخابات را به صورت آزمایشی اجرا می‌کنند تا همه موارد پیش از روز انتخابات بررسی شود.

وی تصریح کرد: رای گیری الکترونیکی فقط برای انتخابات شورای اسلامی شهر استفاده می‌شود و اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری به همان روش پیشین است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.