صندوق‌های الکترنیکی رای گیری به زودی وارد بوشهر می‌شود

صندوق‌های الکترنیکی رای گیری برای استفاده در انتخابات شورای اسلامی شهرهای بوشهر و برازجان آخر هفته وارد استان خواهد شد.

صندوق‌های الکترنیکی رای گیری به زودی وارد بوشهر می‌شود
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: این صندوق‌ها در چند نقطه از این دو شهر مستقر می‌شوند تا مردم با نحوه رای گیری الکترونیکی آشنا شوند.

سید اسماعیل موسوی افزود: کاربران این صندوق‌ها آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند و با حضور مردم فرایند برگزاری انتخابات را به صورت آزمایشی اجرا خواهند کرد تا همه موارد پیش از روز انتخابات بررسی شود.

وی تصریح کرد: رای گیری الکترونیکی فقط برای انتخابات شورای اسلامی شهر استفاده می‌شود و اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری به همان روش پیشین خواهد بود.

موسوی افزود: 828 شعبه اخذ رای آراء مردم استان بوشهر را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمع آوری خواهند کرد که از این تعداد، 671 شعبه ثابت و 157 شعبه سیار است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر همچنین با اشاره به این‌که اکنون هیات‌های نظارت در حال بررسی شکایت داوطلبان شوراها هستند، بیان کرد: هیات نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها و استان رسیدگی به شکایت داوطلبانی را که صلاحیتشان احراز نشده، از هفتم اردیبهشت آغاز کرده‌اند و نتیجه این بررسی شانزدهم اردیبهشت به ستاد انتخابات استان اعلام می‌شود.

وی گفت: ستاد انتخابات 17 اردیبهشت اسامی افرادی را که صلاحیتشان تائید شده برای انتشار در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌دهد و فرمانداری‌ها از 18 تا 20 اردیبهشت فرصت دارند اسامی داوطلبان نهایی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را منتشر کنند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 37 شهر و 407 روستا و تیره عشایری استان بوشهر برگزار می‌شود.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیست و نهم اردیبهشت برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.