پنتاگون: هدف سفر متیس تاکید بر ائتلاف های کلیدی آمریکا است

پنتاگون اعلام کرد وزیر دفاع به خاورمیانه سفر می کند تا بر ائتلاف های نظامی کلیدی آمریکا تاکید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد جیمز متیس وزیر دفاع این کشور هفته آینده به منظور برگزاری نشست هایی با متحدان منطقه ای واشنگتن عازم خاورمیانه و آفریقا می شود.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این چهارمین سفر خارجی متیس از زمان به عهده گرفتن سمت وزارت دفاع دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهد بود. این سفر در بحبوحه تنش های روزافزون با روسیه پس از حمله نظامی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه در واکنش به حمله شیمیایی ادعا شده در این کشور انجام می شود.
 
عربستان سعودی، مصر، اسرائیل، قطر و جیبوتی مقصد متیس در این سفر خواهند بود.
 
پنتاگون اعلام کرد متیس به این سفر می رود تا بر ائتلاف های نظامی کلیدی آمریکا مجددا تاکید کند، با شرکای راهبردی آمریکا در خاورمیانه و آفریقا مذاکراتی را برگزار کند و درباره تلاش های مشترک برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده و شکست گروه های تروریستی گفتگوهایی انجام دهد.
 
متیس در اسرائیل با روون ریولین، رئیس و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین آویگدور لیبرمن وزیر دفاع این رژیم دیدار خواهد کرد. وی در سفر به اسرائیل از مرکز یادبود هولوکاست در بیت المقدس نیز بازدید خواهد کرد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار