شعبان: پیام نشست سه‌جانبه مسکو حمایت از سوریه و رد تجاوز آمریکا است

مشاور رسانه‌ای بشار اسد نشست اخیر وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در مسکو را پیامی در راستای حمایت از این کشور توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان، مشاور رسانه ای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، نشست اخیر وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه را حامل پیام حمایت از دمشق و نپذیرفتن تجاوز آمریکا به خاک این کشور دانست.

وی در کنفرانس خبری خود در دفتر خبرگزاری روسی اسپوتنیک در سوریه گفت: حمله آمریکا به سوریه خطرناک و غیرقابل توجیه است، آن هم زمانی که رسانه های غربی با پوشش های دروغین خود درباره حمله به خان شیخون، دمشق را در بحران سیاسی و رسانه ای قرار دادند.

مشاور رسانه ای بشار اسد اعلام کرد: آمریکا سعی می کند به اندیشه قدرت بی همتا و یگانه برای تسلط بر جهان چنگ زده و روسیه را در هر موقعیتی تحت فشار قرار دهد، این در حالی است که تفکر تک قطبی به پایان راه خود رسیده است.

وی افزود: تروریست ها صدها کودک سوری را در تجاوزات انتحاری به مدارس به شهادت رسانده اند، اما آمریکا، شورای امنیت را از محکوم کردن این تجاوزات منع کرد و رسانه های غربی بر این تجاوزات سرپوش گذاشته و آن را از چشم جهانیان مخفی کردند.

شعبان تاکید کرد: سوریه با استناد به گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل در ژوئن 2014 اعلام می کند که هیچ گونه سلاح شیمیایی ندارد و بیان اتهامات در این خصوص همانند برخورد جهانی با عراق در سال 2003 درخصوص استفاده از سلاح کشتار جمعی است.

وی گفت: سوریه در معرض ویرانی هدفمند قرار دارد و حامیان تروریست ها که در راس آن عربستان، قطر و ترکیه با پوشش آمریکایی- اروپایی قرار دارند، به انهدام تمدن و زیرساخت هایمان پرداخته اند.

مشاور رسانه ای اسد در پایان بر هماهنگی مستمر سه کشور روسیه، ایران و سوریه درخصوص تمامی تحولات این کشور به ویژه همکاری در عرصه مبارزه با تروریسم تاکید کرد و افزود: سوریه به تمامی ابتکار عمل هایی که برای دستیابی به راه حل سیاسی مطرح شده است، پاسخ داده و همکاری کرده است، اما تروریست ها خواهان تخریب سوریه هستند و به آتش بس پایبند نیستند. همچنین ترکیه در مسیر مذاکرات آستانه و ژنو کارشکنی کرده  و روند مذاکرات را مختل کرده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار