رئیس پارلمان سوریه: نمایش آمریکا در خان‌شیخون دمیدن روحی دوباره در تروریست‌ها بود

هدیه عباس اعلام کرد آمریکا «نمایش» خان‌شیخون را برای دمیدن روحی تازه به تروریست‌های شکست خورده در این کشور آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هدیه عباس، رئیس پارلمان سوریه در نشستی با شورای  اجتماعی روسیه در مسکو اعلام کرد که آمریکا هنگامی که پیروزی های ارتش سوریه را در شهرهای مختلف این کشور دید، نمایش حمله شیمیایی به خان شیخون از سوی دولت سوریه را آغاز کرد تا روحی دوباره به تروریست ها ببخشد.

وی اعلام کرد: جنگ سوریه در ابتدا از سوی گروه تروریستی "ارتش آزاد" آغاز شد و بعد از یکی دو سال گروه تروریستی داعش آن را ادامه داد. گروهی که به گفته هیلاری کلینتون در جریان انتخابات آمریکا، به وسیله واشنگتن ساخته شده است و به دنبال سرمایه گذاری بر این محصول خود در سوریه هستند. تاجایی که عربستان و قطر هنگامی که ترکیه صدها هزار تروریست از نود کشور را وارد سوریه کرد، به حمایت مالی از این گروه پرداختند.

رئیس پارلمان سوریه افزود: بدین دلیل دولت سوریه با توجه به روابط راهبردی  خود با روسیه  و ایران از این کشورها خواست در نبرد با تروریسم به سوریه کمک کنند.

وی گفت: امروز با کمک روسیه و سایر همپیمانان خود پیروزی های بزرگی در نبرد با تروریسم به دست آورده ایم و این مسئله آمریکا را بر آن داشت تا به نیروهای مسلح سوریه در شهرهای مختلف حمله کند و تاسیسات حیاتی کشور را هدف قرار دهد.

هدیه عباس اعلام کرد: آمریکا با دیدن پیروزی های ارتش سوریه (و تحمل نکردن آن) خواست روحی دوباره به تروریست ها ببخشید، لذا نمایش خان شیخون و اتهام استفاده از سلاح شیمیایی را آغاز کرد، آن هم زمانی که همه می دانند سوریه سلاح های شیمیایی خود را تحت نظارت بین المللی به سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحویل داده است.

وی در پایان از پارلمان، دومای و شورای اجتماعی روسیه برای محکوم کردن تجاوز آمریکا به سوریه تشکر کرد.

اعضای شورای اجتماعی روسیه نیز به بیان گزارش مفصلی از چگونگی عملکرد این شورا  و نحوه ارتباط آن میان جامعه و نهادهای دولتی این کشور پرداختند.

 این هیئت روسی بر حمایت مستمر از سوریه در نبرد با تروریسم بین المللی تاکید کرده و اعلام کردند: تلاش برای تغییر دولت قانونی در سوریه با به کار گیری قدرت، مسئله جدیدی نیست؛ چرا که دشمنان سوریه در تحقق اهدافشان در سوریه به وسیله "بهار عربی"  شکست خورد و به آغاز کردن جنگی تروریستی پناه بردند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار