احتمال اعزام ارتش انگلیس به غزه برای ساخت اسکله موقت

برخی منابع از احتمال اعزام ارتش انگلیس به نوار غزه برای کمک به ساخت اسکله موقت و ارسال کمک‌های بشردوستانه خبر دادند.

اسکای نیوز به نقل از منابع دولتی گزارش داد که انگلیس ممکن است ارتش خود را برای کمک به ساخت اسکله موقت و  ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بفرستد.

در این گزارش خاطرنشان شده دولت هنوز تصمیم نهایی در این زمینه را نگرفته است.

نیروی دریایی انگلیس دیروز اعلام کرد که کشتی کاردیگان بی RFA Cardigan Bay را برای حمایت از ساخت «اسکله موقت برای ارسال کمک‌های بشردوستانه مستقیم از دریا به غزه» فرستاده است.

ساخت اسکله موقت برای نخستین بار توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مطرح شد.

بایدن که دولت وی از ابتدای حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، اصلی‌ترین پشتیبان این رژیم در ارتکاب به جنایات در این منطقه بوده است، در ماه مارس ادعا کرد که پنتاگون قصد دارد یک اسکله در نوار ساحلی غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از راه دریا به این منطقه بسازد.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر بر اساس گزارش منابع فلسطینی کل جمعیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری غزه با ناامنی غذایی مواجه هستند و وزارت بهداشت غزه با انتشار تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به بیش از ۳۴ هزار نفر افزایش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

برچسب ها: ارتش انگلیس ، اسکله ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار