اهواز؛

کمیته امداد حامی 22 درصد خانوارهای شادگانی

معاون فرماندار شادگان از قرار داشتن 22 درصد خانوارهای این شهرستان تحت پوشش میته امداد و بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ نعمت اله آلبوغبیش، معاون فرماندار شادگان بر ضرورت توانمند سازی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی تاکید و اظهار کرد: از هر 100 خانوار این شهرستان حدود 22 خانوار و به عبارتی 22 درصد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند.

وی افزود: در سال 95 تسهیلات ارزان قابل توجهی برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شادگان پرداخت شد و توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی این شهرستان ادامه دارد.

آلبوغبیش سهم خانوارهای مستمری بگیر تحت نظارت بهزیستی از کل خانوارهای شادگان را حدود 6 درصد اعلام کرد و گفت: این شهرستان از لحاظ سرانه مستمری پرداختی به هر خانوار بعد از شهرستان رامهرمز در رتبه دوم قرار دارد.

معاون فرماندار شادگان بیان داشت: در این شهرستان از هر 100 خانوار 16 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و این رقم حدودا معادل 2 برابر میانگین تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان و کشور است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) دومین نهادی است که پس از انقلاب اسلامی در 14 اسفند 1357 به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به منظور پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آن ها تاسیس شد و سابقه پی ریزی و شکل گیری آن به سال های پیش از انقلاب و حدود سال 1342 بر می گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.