کرمانشاه؛

68هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: امسال جشن خودکفایی پنج هزار مددجو را برگزار می‌کنیم.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسین خدرویسی گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در کرمانشاه 168 هزار نفر در قالب 68 هزار خانوار هستند که از این نظر جایگاه 12 یا 13 کشور را داریم.

به گفته این مسئول، هم اکنون هیچ واجد شرایطی در استان پشت نوبت تحت پوشش این نهاد قرار گرفتن در استان وجود ندارد.

وی زنان سرپرست خانوار را یکی از مهمترین اقشار تحت پوشش کیمته امداد دانست و افزود: از مجموع افراد تحت پوشش در کرمانشاه 35 هزار و 500  نفر زن سرپرست خانوار هستند که نه مهریه‌ای می‌گیرند و نه از مستمری همسر بهره‌مندند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان را نیز 5319 نفر اعلام کرد که علاوه بر منابع امداد، 23 هزار و 820 حامی نیز به این ایتام کمک می‌کنند.

به گفته این مسئول، تعداد دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان نیز 12 هزار و 500 نفر است که بسیاری از آنها نخبه هستند و در رشته‌هایی مانند پزشکی تحصیل می‌کنند که کمیته امداد ملزومات تحصیل را نیز برای آنها فراهم می‌کند.

خدرویسی حمایت از مردان سرپرست خانوار که از کار افتاده و یا بیمار هستند را از دیگر خدمات کمیته امداد دانست و افزود: در این بخش نیز 2481 نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی تصریح کرد: معیاری برای امدادرسانی به مددجویان بر اساس دین، مذهب، قومیت و ... نداریم و برای همه ارائه خدمات داریم.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.