شناسایی حدود ۵۵ واحد آلاینده در کرمانشاه

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی حدود ۵۵ واحد آلاینده در کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد امسال شاهد کاهش این تعداد باشیم.

احد جلیلیان با بیان اینکه بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته در استان کرمانشاه ۵۵ واحد آلاینده شناسایی شده، گفت: این واحدها شامل واحدهای فعال در بخش صنعت، معدن و حتی واحدهای خدماتی هستند.

وی با بیان اینکه این واحدها انواع آلودگی را وارد آب، خاک و یا هوا می‌کنند، ادامه داد: واحدهای آلاینده طیف وسیعی از صنایع و معادن و واحدهای خدماتی کوچک، متوسط و بزرگ را در بر گرفته و تعدادی از صنایع بزرگ استان نیز جزو آنها هستند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه پایش صنایع آلاینده هم توسط محیط زیست و هم به صورت برون سپاری شده توسط شرکت‌های همکار بصورت دوره ای انجام می‌شود، تاکید کرد: نام واحدهای آلاینده در سامانه‌ جامع محیط زیست درج می‌شود.

جلیلیان درباره فرآیند برخورد با صنایع آلاینده نیز خاطرنشان کرد: در گام اول به این واحدها تذکر داده می‌شود، در گام بعدی اخطاریه صادر شده و یک ماه برای رفع نقص به واحد فرصت می‌دهیم و در نهایت چنانچه واحدی همکاری‌های لازم را نداشته باشد، با اخذ دستور از مقام قضایی ناچار به پلمب واحد خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه پلمب واحد به جهت اهمیتی که حفظ تولید و اشتغال دارد گام آخر است و تلاش می‌شود که واحدی به این مرحله نرسد، عنوان کرد: با این وجود تا کنون دو واحد را پلمب کردیم که البته یکی از واحدها به دلیل رفع نقصی که انجام داد، تولید را از سر گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه  اظهار کرد: در تلاشیم با تعامل سازنده با این واحدها، تعداد صنایع آلاینده استان را کاهش دهیم که البته این امر مستلزم همکاری خود واحدها نیز هست.

جلیلیان درباره اینکه وضعیت کرمانشاه از نظر صنایع آلاینده نسبت به استان‌هایی با شرایط مشابه صنعتی چگونه است نیز گفت: تعداد صنایع آلاینده در کرمانشاه از بسیاری از استان‌های دیگر کمتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.