کرمانشاه؛

ارائه تسهیلات زمینه ساز ایجادخودکفایی مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد حمایت از مددجویان برای اشتغال و خودکفایی آنها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خدرویسی از ایجاد چهار هزار شغل برای مددجویان در سال جاری خبر داد که کمیته امداد از نظر ایجاد شغل دستگاه برتر شده است.

وی میزان تسهیلات پرداخت شده برای اشتغالزایی مددجویان را نیز 62 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته این مسئول، کل تسهیلاتی که برای اشتغال مددجویان کرمانشاه در سال جاری در نظر گرفته شده 87.5 میلیارد تومان است که 37.5 میلیارد تومان آن از محل تبصره 26 قانون بودجه بوده و 50 میلیارد تومان آن نیز در سفر رئیس جمهور به استان و در قالب تفاهم‌نامه بین دولت و کمیته امداد امام خمینی(ره) تصویب شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه رقم تسهیلات برای هر فرد را نیز 15 میلیون تومان عنوان کرد که در صورتی که بررسی کارشناسی نشان دهد رقم بیشتری برای ایجاد شغل لازم است، میزان تسهیلات تا 30 میلیون تومان قابل افزایش است.

خدرویسی افزود: این تسهیلات می‌تواند زمینه ایجاد شغل و خودکفایی مددجویان را فراهم کند، به گونه‌ای که ما امسال جشن خودکفایی پنج هزار نفر را می‌گیریم. البته برای خروج مددجویان از گردونه حمایتی عجله نمی‌کنیم چون باید شغلی که برای آنها ایجاد می‌شود پایدار باشد.

وی ادامه داد: البته در منابع تسهیلات، 20 درصد هم برای کمک‌های موردی به افراد غیرمددجو و در معرض آسیب در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در کنار تسهیلات، آموزش هم برای مددجویان داریم. بخش عمده‌ای از آموزش‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد برگزار می‌شود و البته سه واحد آموزشی هم داریم.

خدرویسی حمایت از صنعت فرش و پرداخت تسهیلات در این بخش را نیز از دیگر اقدامات کمیته امداد برشمرد و یادآوری کرد: امسال هزار مورد تسهیلات پنج میلیون تومانی به فرش بافان پرداخت کردیم.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.