مشهد؛

اعطای 210 فقره تسهیلات به مددجویان قوچان

مدیر کمیته امام (ره) از اعطای 210 فقره تسهیلات به میزان 25 میلیارد ریالی از ابتدای امسال در این شهرستان خبر داد.

اعطای 210 فقره تسهیلات به مددجویان قوچانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مدیر کمیته امام خمینی (ره ) گفت :بیش از 7 هزار و 554 خانوار از مددجویان تحت حمایت شهرستان قوچان با دریافت 25 میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون تسهیلات اشتغالزایی در زمینه های کشاورزی ، خدمات ، صنایع دستی و دامداری ایجاد شغل کرده و به توانمندی رسیده اند .

دهقانی با اشاره به اینکه کمیته امام خمینی قوچان (ره) رتبه اول استان را در زمینه تحقق برنامه های واحد اشتغال و خودکفایی در سال 95 شده است افزود : تلاش می کنیم تا خانواده های تحت پوشش توانمند شوند و از حمایت خارج شدند به طوری که در سال جاری تعداد خروجی بیش از 600 خانوار از حمایت امداد از ابتدای امسال به علت خودکفاشدن در اثر اشتغال و استفاده از خدمات امداد ازدواج ، کسب درآمد بوده است.

او با بیان اینکه توانمند سازی خانواده ها از برنامه های مهم و در دست اجرای این نهاد است عنوان کرد : تعداد 15 هزار و 860 مورد آموزش های بلند مدت و کوتاه مدت به مددجویان بهره مند شده اند .

دهقانی با یادآوری به اینکه مسکن مددجویان همواره یکی از دغدغه های مهم کمیته امداد امام (ره) است اذعان داشت : پرداخت بیش از 454 وام قرض الحسنه به مددجویان به میزان 11 میلیارد و 395 میلیون ریال در واحد عمران و اجرای بیش از 148 مورد طرح های عمرانی ، بهسازی ، و مقاوم سازی مسکن روستایی ، ساخت ، خرید مسکن ، کمک و تعمیر مسکن مددجویان با صرف اعتبار 4 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است .

مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان قوچان خاطر نشان کرد :از دیگر خدمات این نهاد اهدا کمک هزینه خرید جهیزیه پرداخت 160 فقره جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این شهرستان با سرانه اهدا کالا به میزان 3 میلیارد و 200 میلیون ریال در سال جاری بوده است. 

او گفت : هم اکنون بیش از 3 هزار و 206 نفر تحت پوشش خدمات درمان و بیمه امداد امام خمینی می باشند که از خدمات درمان بهره می برند.

دهقانی در پایان از تعداد 564 یتیم مورد حمایت این نهاد خبر داد و افزود : تعداد یکهزار و 460 حامی جذب شده در واحد اکرام که مبلغ کمک پرداختی حامیان به ایتام 2 میلیارد و 819 میلیون ریال می باشند.
انتهای پیام//  ح خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار