یکی از پرحجم ترین سامانه های بارشی خراسان رضوی را ترک کرد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:طی چند روز گذشته یکی از پرحجم ترین سامانه های بارشی از ابتدای سال آبی امسال تاکنون در خراسان رضوی فعال بود که هم اکنون این استان را ترک کرده است.

زهرا عنایتی گفت: با ورود این سامانه، بارش باران در همه ایستگاه های هواشناسی خراسان رضوی ثبت شد و ۶ شهرستان بارش بیش از ۴۰ میلیمتر داشته اند.

وی ادامه داد: شهرستان سرخس با ۶۲ و ۲ دهم میلیمتر بیشترین بارش را در میان ایستگاه های هواشناسی داشته است و در کلانشهر مشهد نیز ۴۳ و هفت دهم میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که روند نسبی افزایشی دما از امروز در استان آغاز می‌شود گفت: بارش های کم حجم در مناطق کوهستانی و وزش باد با احتمال وقوع گرد و خاک از دیگر پدیده های جوی تا اواسط هفته کنونی است.

عنایتی افزود: در شبانه روز گذشته، فریمان با ۶ و داورزن با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیت سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۱ تا ۱۸ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۱۹ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، امروز بین ۱۲ تا ۲۲ درجه در نوسان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.