کشف سناریوی ساختگی سرقت ۵۰۰ میلیارد ریالی طلا‌

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با هوشیاری پلیس سناریوی ساختگی سرقت ۵۰۰ میلیارد ریالی طلا در کمتر از ۱۰ ساعت رمزگشایی شد.

سردار احمد نگهبان جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پس از دریافت گزارش سرقت به عنف مقادیری زیادی طلا در جاده کمربند سبز مشهد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله تیمی از ماموران پاسگاه انتظامی"فردوسی"برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

وی افزود: با حضور عوامل انتظامی در محل مردی ۴۳ ساله که مدعی شدمالک چند مغازه طلافروشی در شهر مشهد است و در حال جابجایی مقدار ۱۵ کیلوگرم طلای شمش توسط خودرو شخصی اش در یکی از مناطق جنوب شهر مشهد بوده که سرنشینان مسلح یک دستگاه خودرو سواری سد راه او شده و ضمن سرقت طلا‌ها او را حاشیه شهر منتقل و در بیابان‌ها رها کرده اند.

سردار نگهبان بیان کرد: با توجه به پاسخ‌های ضد و نقیض این فرد و حساسیت بالای موضوع بلافاصله موضوع توسط رئیس پاسگاه انتظامی فردوسی به پلیس آگاهی گزارش و تیمی از اداره جنایی برای بررسی بیشتر وارد عمل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: مرد جوان در چند مرحله تحقیقات فنی کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد به ناچار لب به اعتراف گشود و به سناریوی ساختگی سرقت ۱۵ کیلوگرم طلا به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی اظهارداشت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد این فرد نماینده یکی از بنکداران طلا در مشهد و یکی از شهر‌های جنوبی کشور بوده و پس از چندین مرحله انتقال طلا به شهر مشهد در این مرحله وسوسه شده با طراحی سناریو ساختگی سرقت به عنف ۱۵ کیلو طلای شمش توسط افراد مسلح ناشناس قصد گزارش دروغ به پلیس و بالا کشیدن طلا‌های بنکدار طلا را داشته که با هوشیاری ماموران پلیس دستش رو شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: در ادامه با راهنمایی متهم ۱۵ کیلوطلای مسروقه که در نزدیکی محل گزارش سرقت در داخل یک چاله دفن شده بود کشف و به مالک آن تحویل شد.

سردار نگهبان خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.