اهواز؛

خوزستان پیشتاز در نیکوکاری

خوزستان توانست با تکیه بر محسنین و نیکوکاران از جایگاه 29 کشور به 10 استان برتر در زمینه حمایت از ایتام ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمدرضا علیپور، معاون توسعه مشارکت‌های اداره‌ کل کمیته امداد خوزستان، گفت: امسال با وجود مشکلات اقتصادی ، ریزگردها و آلودگی هوا اما باز هم آمارها در زمینه انفاق به نیازمندان و حمایت از ایتام رشد چشمگیری داشته است.

وی اظهارداشت: در ۱۱ ماه سال جاری ۱۲ میلیارد و 7۰۰ میلیون تومان صدقه جمع آوری شد و بیش از 20 میلیارد تومان در بحث اکرام ایتام به حساب خود ایتام واریز خواهد شد.

علیپور بیان کرد: در بخش زکات نیز رشد ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم و در مجموع کل درآمدهای نیکوکاران در بخش های مختلف از ۵۹ میلیارد تومان به ۶۹ میلیارد تومان در سال جاری افزایش داشته است.

وی بیان داشت: شرکت ها و شخصیت های حقوقی نسبت به محیط پیرامون یک وظیفه اجتماعی دارند و باید برای ارتقاء آن محیط تلاش کنند که در همین راستا نیز سال گذشته مجموعه کمک های پتروشیمی ماهشهر و بندرامام حدود ۱۰۰ میلیون تومان بوده که امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک داشته، همچنین شرکت نفت تاکنون ۴۷۰ میلیون تومان کمک کرده است.

معاون توسعه مشارکت‌های اداره‌کل کمیته امداد خوزستان، تصریح کرد: خوشبختانه یا متاسفانه موسسات خیریه در استان بصورت قارچ وار در حال رشد هستند ولی هیچ یک پاسخگوی نهاد نظارتی نمی باشند اما در تلاشیم که موسسات خیریه همسو با اهداف کمیته امداد با حفظ استقلال خود زیر نظر این نهاد فعالیت داشته باشند.

علیپور تصریح کرد: این امر باعث ایجاد اعتماد سازی در جامعه می شود چرا که مردم وقتی می بینند به موسسات خیریه و نهادهایی چون بهزیستی و کمیته امداد کمک می کنند اما فقر در اطرافشان همچنان در حال گسترش است نسبت به این نهادها بی اعتماد می شوند که این امر باعث کاهش شرکت مردم در امور خیریه است.

علیپور ادامه داد: این نظارت همچنین باعث توزیع عادلانه منابع در بین نیازمندان و ایتام می گردد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه توانستیم این نقص را در مراکز نیکوکاری محلات رفع کنیم و نیاز نیازمند را به توان توانمند گره زدیم به این صورت که کمک های مردم یک محله در بین نیازمندان همان محل توزیع می گردد و این مساله باعث اعتمادسازی و ترغیب به انفاق در بین مردم می گردد چراکه به چشم خود می بینند کمک ها و انفاقشان نیاز نیازمندی را برطرف می کند.

محمد رضا علیپور با اشاره به رویکرد تحولی کمیته امداد اظهار داشت: امسال تصمیم بر این شد که تعداد پایگاه های نیکوکاری کاهش یابد اما کیفیت آن ها بهبود داده شود و بیشتر به سمت شرکت ها و صنایع مستقر در استان پیش رویم و از توان مالی آن ها استفاده نماییم.

وی گفت: بصورت کشوری مسئولین در پی آن هستند که عیدی را برای مددجویان در نظر بگیرند که تا کنون چیزی مشخص نشده است اما تصمیم این بود که تا 28 اسفندماه سال جاری تمام کمک های جمع آوری شده به دست نیازمندان برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های اداره‌کل کمیته امداد استان تصریح کرد: خیرینی که وجوهات شرعیه دارند و می خواهند بصورت خاص در راستای رفع نیاز نیازمندان و حمایت از ایتام اقدام نمایند می توانند این مساله را با ما در میان گذاشته تا مجوزهای لازم را برایشان بگیریم.

علیپور افزود: ما قبل از اینکه مدیر یا مسئول باشیم یک مسلمانیم امیدوارم مسئولان همچون گذشته و بیشتر، حامی کمیته امداد باشند چرا که کمیته امداد مولد فقر نیست بلکه معین نظام است در حمایت از فقرا و ایتام.

معاون توسعه مشارکت‌های اداره‌کل کمیته امداد استان بیان داشت: هر میزان کاهش فقر در استان داشته باشیم حرکت به سمت توسعه افزایش می یابد، توسعه باعث امنیت اقتصادی می شود و امنیت اقتصادی سبب افزایش سرمایه گذاری. بطور کلی فقر و توسعه نسبتی برعکس دارند هر چقدر فقر بالاتر باشد توسعه پایین تر است.و کمیته امداد در راستای کاهش فقر قدم بر می دارد.

وی در پایان اظهار داشت: خیرین و مردم نیکو سرشت استان می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) در بانک ملی 0105373242001 و یا  *8877*1# به دست نیازمندان و ایتام برسانند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.