64 درصد انگلیسی‌ها معتقدند ترامپ تهدیدی برای ثبات بین‌المللی است

بر اساس یک نظرسنجی جدید، حدود دو سوم مردم انگلیس معتقدند رئیس‌جمهور جدید آمریکا تهدیدی برای ثبات بین‌المللی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: دو سوم انگلیسی ها معتقدند رئیس جمهور آمریکا تهدیدی برای ثبات بین المللی محسوب می شود.

در این گزارش آمده است: بر اساس نظرسنجی که نشریه های آپینیوم و آبزرور انجام دادند، بیشتر انگلیسی ها بر این باورند که رئیس جمهور آمریکا یک رئیس جمهور بسیار بد است. 

این بررسی نشان داد شهروندان انگلیسی در مجموع رویکردی منفی در قبال رئیس جمهور آمریکا دارند، کسی که طی دو هفته از زمان برگزاری مراسم تحلیفش یک سری دستورات اجرایی را امضا کرد که سبب تحمیل معیارهای مهاجرتی شدیدی شد، از شکنجه حمایت کرد و آشکارا با مقامات مکزیک، ایران و استرالیا وارد مشاجره شد.

بر اساس این نظرسنجی، 64 درصد از شهروندان انگلیسی بر این باورند ترامپ تهدیدی برای ثبات بین المللی محسوب می شود. 50 درصد از انگلیسی ها نیز اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا خطرناک است، 39  درصد گفتند او بی ثبات است و 35 درصد نیز بر این باورند که او فردی متعصب است. همچنین 58 درصد از آنها بر این باورند که رئیس جمهور آمریکا قابل اعتماد نیست.

این نظرسنجی همچنین نشان داد از هر 10 نفر، بیش از 4 نفر در انگلیس (44 درصد) بر این باورند که رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهوری بسیار بد است و از هر 10 نفر یک نفر بر این باور است که او رئیس جمهوری پایین تر از سطح متوسط است. 6 درصد نیز معتقدند ترامپ رئیس جمهوری عالی خواهد بود.

با این حال، شهروندان انگلیسی بر سر دیدار رسمی ترامپ از انگلیس در امسال دچار اختلاف نظر هستند. در حالی که اکثر (53 درصد) انگلیسی ها بر این باورند که این سفر باید تا زمان لغو ممنوعیت سفر 120 روزه شهروندان کشورهای عمدتا مسلمان به آمریکا (که هم اکنون به حالت تعلیق در آمده است) به تأخیر بیفتد، 28 درصد بر این باورند این سفر به کلی باید لغو شود.

36 درصد بر این باورند این سفر باید انجام شود. پارلمان انگلیس قرار است در ارتباط با درخواست ها به منظور لغو این سفر رسمی در روز بیستم ماه فوریه بحث و تبادل نظر انجام دهد. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر شکایتی را در حمایت از لغو این سفر امضاء کردند. 

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد اقدام ترزا می، نخست وزیر انگلیس، در ایجاد یک شراکت نزدیک با دولت جدید در کاخ سفید می تواند خطر نارضایتی بخش قابل توجهی از افکار عمومی انگلیسی را در پی داشته باشد.

 با آن که 50 درصد از این افراد بر این باورند که آمریکا مهمترین هم پیمان جهانی انگلیس محسوب می شود، کمتر از یک سوم از آنها (29 درصد) فکر می کنند روابط ویژه بین دو کشور در زمان ریاست جمهوری ترامپ در مقایسه با دوران ریاست جمهوری اوباما، قدرتمندتر خواهد بود.

 با این حال، از هر ده انگلیسی 4 نفر با این موضوع موافقند که «برگزیت بدین معناست که ما چاره ای نداریم غیر از این که روابط قدرتمند را با آمریکا حفظ کنیم» و 37 درصد نیز بر این باورند که ترامپ «دوست انگلیس» است.

بر طبق این گزارش، این احساس وجود دارد که ترامپ سبب ایجاد فرصتی برای انگلیس شده است، فرصتی که در اختیار دیگر کشورها قرار ندارد. زمانی که از افراد پرسیده شد چگونه ترامپ بر روابط آمریکا با شماری از کشورها و نهادهای بین المللی تأثیر می گذارد، اکثر شهروندان انگلیسی (45 درصد) اعلام کردند رئیس جمهور جدید آمریکا برای روابط با ناتو بد است، اما 13 درصد اعلام کرد او برای روابط با ناتو خوب است.

53 درصد در مقابل 8 درصد نیز گفتند رئیس جمهور جدید آمریکا برای روابط با اتحادیه اروپا خوب است. 50 درصد در مقابل 9 درصد بر این باورند او برای روابط با چین خوب است. این در حالی است که 33 درصد اعلام کردند ترامپ برای روابط با انگلیس خوب است و 30 درصد گفتند در دوران او روابط واشنگتن با لندن رو به وخامت خواهد گذاشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار